Vērtējums:
Publicēts: 02.04.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Korporatīva sociālā atbildība kā praktisks biznesa instruments', 1.
  • Konspekts 'Korporatīva sociālā atbildība kā praktisks biznesa instruments', 2.
  • Konspekts 'Korporatīva sociālā atbildība kā praktisks biznesa instruments', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Visā pasaulē atzīts mārketinga speciālists no ASV, kurš pēdējos gados aktīvi pievērsies korporatīvās sociālās atbildības jautājumiem, Filips Kotlers un Nensija Lee korporatīvās sociālās atbildības programmas iedala sešās grupās:
• Sabiedriskā labuma atbalstīšana (Cause Promotion), kad uzņēmums dod līdzekļus vai kā citādi atbalsta sabiedrības intereses, piemēram, izveido atbalsta fondu, rīko talkas. Piemēram, Lietišķās informācijas dienests īsteno mākslas un kultūras projektus, kas ļauj iesaistīt aktīvā un pilnvērtīgā sabiedrības dzīvē bērnus ar īpašām vajadzībām. Šādā veidā visas sabiedrības interesēs tiek samazināts īpaši aprūpējamo skaits, bet darba devēju interesēs – papildināts darba tirgus.
• Sabiedriskā labuma mārketings (Cause Related Marketing), kad uzņēmums dod vai ziedo noteiktu procentu no saviem ieņēmumiem vai konkrēta produkta pārdošanas ieņēmumiem. Visbiežāk šī aktivitāte tiek izziņota noteiktā laika posmā, noteiktam produktam un noteiktam mērķim. Uzņēmumam ieteicams atrast partneri sabiedrisko organizāciju vidū, kura centienus atbalstīt. Ieguvēji ir abas puses – uzņēmums pārdod vairāk, bet sabiedriskā organizācija saņem atbalstu. Piemēram, uzņēmuma Latvijas Tālrunis izdotās Saeimas un valdības telefongrāmatas reklāmdevējiem bija iespēja izdot bērnu nama atbalstam daļu no par reklāmu samaksātās naudas.

Autora komentārsAtvērt
Atlants