Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 18.09.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 1 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Žurnālistika un valsts, likumdošana. Sabiedriskie un komerciālie mediji', 1.
  • Konspekts 'Žurnālistika un valsts, likumdošana. Sabiedriskie un komerciālie mediji', 2.
  • Konspekts 'Žurnālistika un valsts, likumdošana. Sabiedriskie un komerciālie mediji', 3.
  • Konspekts 'Žurnālistika un valsts, likumdošana. Sabiedriskie un komerciālie mediji', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Eiropas un Amerikas informācijas pārraidīšanas modeļi atšķiras jau no pēckara gadiem. Tipiskās atšķirības ir tādas, ka Rietumeiropas modelis sastāv no vairākām neatkarīgām organizācijām, kas nav atkarīgas no vietējās politikas, savukārt Austrumeiropas modelis ir tāds kā publiskais monopols un ir balstīts uz valsts un partiju interesēm.
Monopola koncepcija ir aizgūta no ekonomikas. Vārdu MONOPOLS parasti definē šādi - situācija, kur kāda ražojuma vai pakalpojuma tirgū dominē viens uzņēmums, kas tāpēc var ierobežot konkurenci un uzturēt augstas cenas. Lieluzņēmums, lielkapitāla apvienība (kartelis, sindikāts un koncerns u. tml.), kas rodas, koncentrējot ražošanu un kapitālu, lai iegūtu izņēmuma stāvokli un dominētu kādas nozares produkcijas ražošanas un realizācijas tirgū. Izņēmuma tiesības (personai, apvienībai, valstij) uz kaut ko, piemēram, ražot, izmantot, tirgot. Īsts monopols pastāv, kad tirgū ir tikai viens ražotājs, nepastāv tiešie konkurenti un sāncenši. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants