Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 29.07.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Pedagoģiskā psiholoģija', 1.
  • Eseja 'Pedagoģiskā psiholoģija', 2.
  • Eseja 'Pedagoģiskā psiholoģija', 3.
  • Eseja 'Pedagoģiskā psiholoģija', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Pedagoģiskā psiholoģija – zinātne, kas pēta mācīšanos un audzināšanas procesus (praktiska zinātne, kuras mērķis izmantot visus sasniegumus un atklājumus pedagoģijas praksē). Pedagoģijas metodes – eksperiments, novērošana- jābūt mērķtiecīgai, plānveidīgai. Ievērošanas elementi ir situācijas izvēle un novērošanas programma.
Eksperiments – grūtāk realizējams nekā novērošana, te ir ietekme uz personu. Pastāv divi veidi eksperimentu – dabīgais eksperiments un laboratorijas jeb mākslīgais eksperiments.
Dabīgo eksperimentu varētu pielietot skolā, dažkārt tas tiek realizēts. Netiek informēta persona, jo vajag, lai cilvēks izturētos dabīgi.
Laboratorijas eksperimentu kad veic tad informē cilvēku. Piemēram „Ekspedīcija”, studentus sadala cietumniekos un uzraugos.

Pastāv vairāki eksperimentu etapi:
1. Mērķu izvirzīšana, hipotēžu konkretizēšana;
2. Eksperimenta gaitas plānošana;
3. Eksperimentu norise un datu vākšana;
4. Iegūto datu analīze;
5. Secinājumi un jaunu hipotēžu izvirzīšana.

Pastāv arī citas metodes, kuras izmanto – aptaujas, anketēšana (var ievākt daudz informāciju uzreiz); darbības produktu analīze (semestra gala rezultātu analīze un citi veidi); saruna, strukturēta intervija.

Autora komentārsAtvērt
Atlants