Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 31.03.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 11 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Pašvaldības darbības principi', 1.
  • Referāts 'Pašvaldības darbības principi', 2.
  • Referāts 'Pašvaldības darbības principi', 3.
  • Referāts 'Pašvaldības darbības principi', 4.
  • Referāts 'Pašvaldības darbības principi', 5.
  • Referāts 'Pašvaldības darbības principi', 6.
  • Referāts 'Pašvaldības darbības principi', 7.
  • Referāts 'Pašvaldības darbības principi', 8.
  • Referāts 'Pašvaldības darbības principi', 9.
  • Referāts 'Pašvaldības darbības principi', 10.
  • Referāts 'Pašvaldības darbības principi', 11.
  • Referāts 'Pašvaldības darbības principi', 12.
  • Referāts 'Pašvaldības darbības principi', 13.
  • Referāts 'Pašvaldības darbības principi', 14.
  • Referāts 'Pašvaldības darbības principi', 15.
  • Referāts 'Pašvaldības darbības principi', 16.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
  Pašvaldību darbības un izveidošanas principi    4
1.  Satversmes un Eiropas Hartas par vietējām pašvaldībām prasību ievērošana    4
2.  Varas un pārvaldes demokratizācija un decentralizācija    6
3.  Pilsoņu iesaistīšana pārvaldē    7
4.  Lēmējvaras un izpildvaras nodalīšana    7
5.  Strikta funkciju sadalīšana starp valsti un pašvaldībām    8
7.  Pašvaldību un privātā īpašuma un privātās uzņēmējdarbības (komercdarbības) veicināšana    10
8.  Vietējiem iedzīvotājiem sniegto pakalpojumu paplašināšana un uzlabošana    11
9.  Orientēšanās uz pašvaldības teritorijas perspektīvo attīstību    12
10.  Vietējā budžeta neaizskaramība    13
11.  Ekonomisko vadības metožu izmantošana    14
12.  Teritoriālo (municipālo) informācijas sistēmu izveidošana    14
  Nobeigums    15
  Izmantojamā literatūra    16
Darba fragmentsAizvērt

Manis izvēlētais referāts ir “Galvenie pašvaldību izveidošanas un darbības pamatprincipi”. Šo izvēli ietekmēja pašvaldību nozīmīgums valsts pārvaldē, kā arī patreiz notiekošās administratīvo teritoriju un pašvaldību reformas.
Runājot tieši par pašvaldībām, jāmin, ka “vietējā pašvaldība apvieno sevī divus jēdzienus:
pašvaldības jēdzienu, kas nozīmē zināmas sabiedrības daļas publiski tiesisku organizāciju;
vietējības jēdziens, kas nozīmē publiski tiesiskās organizācijas piesaistīšanu noteiktām teritoriālām robežām.”2
Tādejādi var definēt pašu jēdzienu: pašvaldības ir noteiktās teritoriālās robežās pastāvoša vietējās sabiedrības publiski tiesiska organizācija likumā noteiktu publiskās administrācijas uzdevumu veikšanai. Šādu definējumu piedāvā K. Dišlers.
Savukārt likumā “Par pašvaldībām” 3.pantā arī dots pašvaldību definējums: Vietējā pašvaldība ir vietējā pārvalde, kas ar pilsoņu vēlētas pārstāvniecības - domes (padomes) - un tās izveidoto institūciju un iestāžu starpniecību nodrošina likumos noteikto funkciju, kā arī šajā likumā paredzētajā kārtībā Ministru kabineta doto uzdevumu un pašvaldības brīvprātīgo iniciatīvu izpildi, ievērojot valsts un attiecīgās administratīvās teritorijas iedzīvotāju intereses.
Rajona pašvaldība ir rajonu (reģionālā) pārvalde, kas ar vietējo pašvaldību deleģētās pārstāvniecības - padomes - un tās izveidoto institūciju un iestāžu starpniecību nodrošina likumos noteikto funkciju un vietējo pašvaldību deleģēto funkciju izpildi, ievērojot valsts un attiecīgā rajona administratīvās teritorijas iedzīvotāju intereses.
Vietējās pašvaldības pēc savas būtības ir vietējie koordinatori un realizē valsts noteikto dzīvē. Iedzīvotājiem lielākoties saskarsme norit tieši ar pašvaldībām un tieši tās arī rūpējas par noteiktā administratīvā teritorijā dzīvojošiem iedzīvotājiem labklājību. Tāpēc tieši pašvaldību darbībai un to atbilstošai un kompetentai izveidei ir jāpievērš lielāka uzmanība.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants