Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 16.06.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Sociālā pētījuma teorētiskie un metodoloģiskie pamati', 1.
  • Konspekts 'Sociālā pētījuma teorētiskie un metodoloģiskie pamati', 2.
  • Konspekts 'Sociālā pētījuma teorētiskie un metodoloģiskie pamati', 3.
  • Konspekts 'Sociālā pētījuma teorētiskie un metodoloģiskie pamati', 4.
Darba fragmentsAizvērt

2.Kāda ir atšķirība starp jēdzieniem „metodoloģija” un „metode”?
Metodoloģija ir mācība par teorētiskās un praktiskās darbības metodēm; šo metožu sistēma. Kā piemēru var minēt matemātikas metodoloģiju. Savukārt metode ir parādību izzināšanas un pētīšanas paņēmiens, veids. Piemēram, pastāv induktīvā vai deduktīvā metode.13
Metodoloģija par zinātni kļuva renesanses laikā. Metodoloģijas pamats ir metode. Metodoloģiju kā zinātņu sistēmas pētniecisko bāzi raksturo tādi komponenti kā metožu sistēma, noteikts subjektu pasaules uzskats, vispār teorētiskie principi, vispār zinātniskās un konkrētās metodes, un visi šie komponenti ir savstarpēji saistīti. Apvienojot visās zinātnes nozaru pētnieciskās iespējas, metodoloģija nodrošina katras šīs nozares potenciālu, tas savukārt ir iespējams tās ciešai saiknei ar filozofiju. Metodoloģijas iedalās kā mācība par teorētiskajām un praktiskajām darbības metodēm un kā teorētisko un praktisko darbību metožu sistēma.
Savukārt metode, no grieķi vārda methodos - ,,ceļš caur’’ , ir darbības veids, operāciju kopums kāda mērķa sasniegšanai. Metode strukturē darbību. Izvirza prasības noteiktai darbībai. Metode ir mērķa saniegšanas, konkrēta uzdevuma risināšanas veids, paņēmienu un principu sistēma teorētiskai un praktiskajai darbībai. Metode ir pamats metodoloģijai.

Autora komentārsAtvērt
Atlants