• Pirmsskolas vecuma bērnu radošās darbības veicināšana mācību procesā

     

    Referāts4 Pedagoģija

Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 04.02.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Pirmsskolas vecuma bērnu radošās darbības veicināšana mācību procesā', 1.
  • Referāts 'Pirmsskolas vecuma bērnu radošās darbības veicināšana mācību procesā', 2.
  • Referāts 'Pirmsskolas vecuma bērnu radošās darbības veicināšana mācību procesā', 3.
  • Referāts 'Pirmsskolas vecuma bērnu radošās darbības veicināšana mācību procesā', 4.
  • Referāts 'Pirmsskolas vecuma bērnu radošās darbības veicināšana mācību procesā', 5.
  • Referāts 'Pirmsskolas vecuma bērnu radošās darbības veicināšana mācību procesā', 6.
  • Referāts 'Pirmsskolas vecuma bērnu radošās darbības veicināšana mācību procesā', 7.
  • Referāts 'Pirmsskolas vecuma bērnu radošās darbības veicināšana mācību procesā', 8.
  • Referāts 'Pirmsskolas vecuma bērnu radošās darbības veicināšana mācību procesā', 9.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Radošās darbības nozīme    5
  Skolotāja nozīme skolēna radošās darbības veicināšanā    5
  Radošās darbības veicināšana mācību procesā    6
  Ieteikumi bērna iztēles un radošās darbības rosināšanai    8
  Secinājumi    9
  Literatūras saraksts    10
Darba fragmentsAizvērt

Radošās darbības nozīme

Jau agrā bērnībā ir jāattīsta radošais potenciāls. Radošā darbība ir ārkārtīgi svarīga, jo tas ir viens no galvenajiem attīstības avotiem.
Bērna radošo darbību raksturo vairākas iezīmes, tā ir pārveidojoša, mērķtiecīga un patstāvīga darbība. Radoša darbība vienmēr sākas ar subjektīvi apzinātu problēmu, kas tiek mērķtiecīgi risināta.
A. Ļubļinska saka: „Darbojoties radoši, bērns apgūst zināšanas un pieredzi”. Viņa, balstoties uz citu psihologu atziņām, uzsver, ka bez bērna aktivitātes, tai skaitā arī radošas darbības, nav saiknes starp bērnu un vidi, un, ja nav saiknes starp bērnu un vidi, tad nenotiek arī attīstība.
Manuprāt, radoša darbība ir nepieciešama visos vecuma posmos, šāda radoša darbība rada bērnos pārdzīvojumu, kas palīdz labāk izprast emocijas. Šo bērna radošo darbošanos nedrīkst apspiest, jo šāda apspiešana kavē bērnu izprast emocijas un pilnvērtīgi attīstīties.

Skolotāja nozīme skolēna radošās darbības veicināšanā

Radoši mēs kļūstam tad, ja spējam palūkoties uz lietām vai parādībām no cita skatupunkta. Piažē ir teicis – saprast nozīmē izgudrot. Un, manuprāt, tieši skolotājs ir tas cilvēks, kurš palīdz bērnam nokļūt uz radošuma ceļa.

Atlants