Vērtējums:
Publicēts: 30.10.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Federiko Baroči darbs "Atpūta ceļā uz Ēģipti"', 1.
  • Eseja 'Federiko Baroči darbs "Atpūta ceļā uz Ēģipti"', 2.
  • Eseja 'Federiko Baroči darbs "Atpūta ceļā uz Ēģipti"', 3.
  • Eseja 'Federiko Baroči darbs "Atpūta ceļā uz Ēģipti"', 4.
  • Eseja 'Federiko Baroči darbs "Atpūta ceļā uz Ēģipti"', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Komunicējot ar skatītāju, gleznas reprodukcija „Atpūta ceļā uz Ēģipti” pasaka priekšā - attēlota kādas ģimenes došanās uz Ēģipti. F.Baroči nodevis savu domu skatītājam, tomēr, nezinot viņa ieceri, skatītājs var arī sākt radīt savu domu. Katrs skatītājs šo mākslas darbu uztvers savādāk, pat zinot nosaukumu, radīs savu pasauli. F.Baroči ar saviem pozitīvajiem tēliem skatītājā vieš vēlmi iedziļināties, nevis novērsties. Ja ģimene ir mērojusi garo ceļu, tad viņu sejās šis nogurums nav manāms. Ir grūti pilnībā apzināt mākslas tēlus, zinot to, ka mākslinieks ieceri smēlies no kāda Bībeles stāsta, bet, nezinot tā saturu. Runājot par tēliem šajā mākslas darbā, ir jāpieņem nevis kāda konkrēta tēla aplūkošana, bet jāskatās visi tēli kopumā, jo tie veido visi ir kopsižeta – koptēla veidotāji. Tie parāda mākslinieka ieceres realizāciju. Ja šim mākslas darbam nosaukums nebūtu dots, mēs radītu savu nosaukumu, kas, jo vairāk liktu ielūkoties mākslas darba niansēs, mākslinieciskās izteiksmes līdzekļos. Pamatīgākai mākslas darba izpētei, ir ļoti liela nozīme. Tas var aizraut tik daudz, ka skatītājā radīsies vēlme iepazīt arī stāstu, kas ir ieceres pamatā.

Autora komentārsAtvērt
Atlants