Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 03.04.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Anrī Matiss', 1.
  • Konspekts 'Anrī Matiss', 2.
  • Konspekts 'Anrī Matiss', 3.
  • Konspekts 'Anrī Matiss', 4.
  • Konspekts 'Anrī Matiss', 5.
  • Konspekts 'Anrī Matiss', 6.
Darba fragmentsAizvērt

2. Jūsu skatījums uz dzīvi? (atbilde: Mākslinieka skatījums uz dzīvi ir ārkārtīgi neparasts un bieži vien parastiem gleznu vērotājiem – neizprotams. Vienkāršība - mana mūza, jo līnijas iekļaujas vispārējā harmonijā noteiktībā. Savos darbos esmu iemūžinājis novērotos cilvēkus, lietas, parādības – puķes, dzīvniekus, cilvēkus, kontūras..);
3. Jūsu skatījums uz fovisma mākslu? Kā to varētu raksturot? (atbilde: fovisma virziena darbiem raksturīgas smagnējas, tumšas kontūras, atteikšanās no ēnojuma, intensīvas, nejauktas krāsas. Personīgi es neizmantoju perspektīvu. Savos darbos ietekmējos arī austrumu mākslas („Sarkanā istaba”), darbi nereti ir izteikti ornamentāli („Deja”), ... ).

Secinājumi
Veidojot šo referāti par Anrī Matisu, es uzzināju vairākas patiešām pārsteidzošas lietas. Īpašu iespaidu atstāja fovista darbi, kas joprojām ir saglabājuši savu īpatnējo neparastumu – plašas līnijas, neprecīzas ģeometriskas figūras, plaši krāsu laukumi, punkti, līdz pat rotaļīgi viegliem otu triepieniem.
Francūzis, Raymond Escholier, grāmatā “Matisse” atklāj Anrī dziļākos noslēpumus, dažādus biogrāfiskus datus, ko esmu izmantojusi savā darbā, kā arī Anrī Matisa iekšējo pasauli (grāmatā daudz teksta no Anrī sūtītām, viņam sūtītām vēstulēm) un attiecības ar citiem modernisma pārstāvjiem 20.gadsimtā.

Autora komentārsAtvērt
Atlants