-
Pusaudžu un skolotāju saskarsme
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 2 | |
1. | Pusaudžu vecumposms | 4 |
2. | Saskarsme | 7 |
2.1. | Saskarsmes jēdziens un struktūra | 7 |
2.2. | Neverbālā un verbālā saskarsme | 10 |
3. | Saskarsmi ietekmējoši faktori | 12 |
3.1. | Personība un tās attīstība | 12 |
4. | Saskarsmes īpatnības pusaudžiem un skolotājiem | 18 |
5. | Pētījumā iegūto datu analīze | 21 |
Nobeigums | 25 | |
Bibliogrāfija | 26 | |
Pielikumi | 27 |
Pētījuma objekts: saskarsme.
Pētījuma priekšmets: pusaudža un skolotāja saskarsme.
Pētījuma mērķis: izpētīt skolēna un skolotāja saskarsmi un analizēt to veidošanos starp skolēniem pusaudžiem un skolotāju.
Uzdevumi:
1.Izpētīt pedagoģiska un psiholoģiska rakstura literatūru par pētāmo objektu;
2.Analizēt faktorus, kas nosaka saskarsmes veidošanos pusaudžiem skolēniem ar skolotāju;
3.Veikt anketēšanu pusaudžu skolēnu vidū par viņu saskarsmes veidošanos ar skolotāju;
4.Apkopot iegūtos rezultātus par pusaudžu skolēnu un skolotāja saskarsmes veidošanās noteicošajiem faktoriem.
Hipotēze: pusaudžu vecumposms un personība būtiski ietekmē saskarsmi ar skolotāju.
Pētnieciskās metodes:
1.Literatūras un informācijas avotu izpēte un analīze;
2.Anketēšana;
3.Matemātiskās datu apstrādes metodes.
Pētījuma bāze: Rugāju vidusskola…
Skola un saskarsme ar skolotāju ir neatņemama skolēna dzīves sastāvdaļa, tomēr cik svarīgs skolēnam pašam ir šis saskarsmes process un kas to ietekmē.Ne vienmēr šī saskarsme veidojas, bet kas būtu jādara gan skolēniem un skolotājiem, lai tā veidotos. No vienas puses bērnam ir vajadzība pēc mīlestības un drošības izjūtas, atzīšanās un, no otras puses – izzināšanas, atbildības un patstāvības meklēšanas. Tādās attiecībās tiek izteikta nepieciešamība, no vienas puses – pēc aizsargājošas palīdzības, no otras – brīvības un attiecīgi patstāvības vēlmes. Tātad tieši tā būtu jāveido mācīšanās process, ar tādu lomu sadalījumu, kur skolotājs ir konsultants, palīgs, bet centrā ir skolēns, atbildīgs par savām mācībām un patstāvīgs.