Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 16.12.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Bērnu agrīnās attīstības nepieciešamība', 1.
  • Konspekts 'Bērnu agrīnās attīstības nepieciešamība', 2.
  • Konspekts 'Bērnu agrīnās attīstības nepieciešamība', 3.
  • Konspekts 'Bērnu agrīnās attīstības nepieciešamība', 4.
  • Konspekts 'Bērnu agrīnās attīstības nepieciešamība', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Masaru Jbuka, grāmatas “Pēc trijiem jau par vēlu” autors uzskata, ka mazi bērni spēj iemācīties jebko. To, ko viņi apgūst bez jebkādas piepūles viena, divu un triju gadu vecumā, vēlāk viņiem tas padodas daudz grūtāk vai arī vispār nepadodas. Pēc viņa domām, to, ko pieaugušie apgūst ar lielām grūtībām, bērni iemācās rotaļu veidā.
Mēs pieraduma pēc uzskatam, ka zinām par bērniem visu, bet īstenībā zinām ļoti maz par viņu reālajām iespējām. “Mēs pārāk daudz uzmanības pievēršam jautājumam, ko mācīt bērniem, kuriem jau ir vairāk nekā trīs gadi. Taču mūsdienu pētījumi liecina, ka šajā vecumā bērna smadzeņu šūnas attīstība ir noslēgta par 70 – 80%. Vai tas nenozīmē to, ka mums vajadzētu veltīt vairāk pūļu uz agrīnu bērna smadzeņu attīstību līdz triju gadu vecumam? [3.9.]
Es piekrītu M. Ibukas teiktajām un pati uzskatu, ka ikviena cilvēka vislielākais spēju potenciāls ir piedzimšanas brīdī. Tāpēc bērna dzīvē visnozīmīgākais laiks, lai apgūtu kaut ko jaunu, ir no dzimšanas brīža līdz trīs gadu vecumam. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants