Vērtējums:
Publicēts: 13.08.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 15 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Preču realizācija uzņēmumā "X"', 1.
  • Referāts 'Preču realizācija uzņēmumā "X"', 2.
  • Referāts 'Preču realizācija uzņēmumā "X"', 3.
  • Referāts 'Preču realizācija uzņēmumā "X"', 4.
  • Referāts 'Preču realizācija uzņēmumā "X"', 5.
  • Referāts 'Preču realizācija uzņēmumā "X"', 6.
  • Referāts 'Preču realizācija uzņēmumā "X"', 7.
  • Referāts 'Preču realizācija uzņēmumā "X"', 8.
  • Referāts 'Preču realizācija uzņēmumā "X"', 9.
  • Referāts 'Preču realizācija uzņēmumā "X"', 10.
  • Referāts 'Preču realizācija uzņēmumā "X"', 11.
  • Referāts 'Preču realizācija uzņēmumā "X"', 12.
  • Referāts 'Preču realizācija uzņēmumā "X"', 13.
  • Referāts 'Preču realizācija uzņēmumā "X"', 14.
  • Referāts 'Preču realizācija uzņēmumā "X"', 15.
  • Referāts 'Preču realizācija uzņēmumā "X"', 16.
  • Referāts 'Preču realizācija uzņēmumā "X"', 17.
  • Referāts 'Preču realizācija uzņēmumā "X"', 18.
  • Referāts 'Preču realizācija uzņēmumā "X"', 19.
  • Referāts 'Preču realizācija uzņēmumā "X"', 20.
  • Referāts 'Preču realizācija uzņēmumā "X"', 21.
  • Referāts 'Preču realizācija uzņēmumā "X"', 22.
  • Referāts 'Preču realizācija uzņēmumā "X"', 23.
  • Referāts 'Preču realizācija uzņēmumā "X"', 24.
  • Referāts 'Preču realizācija uzņēmumā "X"', 25.
  • Referāts 'Preču realizācija uzņēmumā "X"', 26.
  • Referāts 'Preču realizācija uzņēmumā "X"', 27.
  • Referāts 'Preču realizācija uzņēmumā "X"', 28.
  • Referāts 'Preču realizācija uzņēmumā "X"', 29.
  • Referāts 'Preču realizācija uzņēmumā "X"', 30.
  • Referāts 'Preču realizācija uzņēmumā "X"', 31.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Tirdzniecības uzņēmuma ‘’Sakta” vadības struktūra un darbības raksturojums    5
2.  Finansu apskats tirdzniecības uzņēmumā ‘’Sakta”    9
2.1.  Tirdzniecības uzņēmuma ‘’Sakta” vispārējie finansu rādītāji    9
2.2.  Tirdzniecības uzņēmuma ‘’Sakta” horizontālā un vertikālā analīze    12
3.  Preces realizācija tirdzniecības uzņēmumā ‘’Sakta”    16
3.1.  Preču sagatavošana tirdzniecībai veikalā ‘’Sakta’’    16
3.2.  Pircēju apkalpošanas metodes    18
4.  Preču noieta stimulēšana tirdzniecības uzņēmumā ‘’Sakta”    21
5.  Reklāma    24
6.  Pētījuma rezultātu apkopojums    26
  Secinājumi un priekšlikumi    29
  Izmantotā literatūra    30
Darba fragmentsAizvērt

Latvijā liela daļa tirdzniecības uzņēmumu nodarbojas ar mazumtirdzniecību. Tie ir pārtikas veikali un to tīkli, piemēram, tādi kā "Rimi", kur var iegādāties dažādas pārtikas preces. Tie ir apavu, apģērbu, mēbeļu, ķimikāliju u.c. veikali. Arī uzņēmējs, kurš pa telefonu piedāvā mājas vai dzīvokļa remontu, un viesnīcas, kuras reklamē atpūtu brīvdienās par zemāku cenu - tie visi ir mazumtirgotāji. Turklāt nav svarīgi kādā veidā tiek pārdotas preces vai pakalpojumi - ar personīgās pārdošanas metodi, pa pastu, uz ielas vai mājās. Mazumtirdzniecība ieņem svarīgu vietu valsts ekonomikā. Autore darba laikā apskatīs konkrētu mazumtirdzniecības uzņēmumu "Sakta". Tirdzniecības uzņēmums "Sakta" ir Rīgas pašvaldības uzņēmums, kurš dibināts saskaņā ar Rīgas tautas deputātu padomes izpildkomitejas 1991. gada 6. septembra sēdes lēmumu nr. 156
Uzņēmuma galvenais uzdevums ir apmierināt Rīgas iedzīvotāju pieprasījumu pēc rūpniecības precēm un, izmantojot iegūto peļņu, realizēt strādājošo sociālās un ekonomiskās intereses un uzņēmuma mantas īpašnieka - Rīgas pašvaldības intereses.
Uzņēmums cenšas apmierināt cilvēku - savu pircēju vēlmes un vajadzības. Cilvēku vajadzības ir daudzveidīgas, mainīgas un atkarīgas no dažādiem apstākļiem. Savas vajadzības cilvēks spēj apmierināt atkarībā no viņam rīcībā esošo līdzekļu daudzuma. T.i. atkarībā no spējām, sava darba rezultātiem un no viņam rīcībā esošajiem materiālajiem līdzekļiem. Cilvēka vajadzību apmierināšana veido tirgus pieprasījumu, lai celtu savu preču apgrozījumu.
Tēmas aktualitāte, ko autore ir analizējusi kursa darbā ir ar preces realizāciju saistītie jautājumi – preču pārdošana un klientu apkalpošana, noieta stimulēšana un reklāma. Šie jautājumi ir ļoti svarīgi uzņēmuma pastāvēšanai un turpmākai attīstībai. Tie ir svarīgi ne tikai tirdzniecības uzņēmumam ‘’Sakta’’, bet arī visiem citiem Rīgas veikaliem un tirdzniecības uzņēmumiem. Mūsdienās pastāv ļoti liela konkurence, tādēļ ir novērojama sava veida sacensība starp uzņēmumiem veikalu reklamēšanā, klientu apkalpošanā un arī noieta veicināšanā – dažādas akcijas un atlaides. Analizējot šos tematus autore, galvenokārt, ir izmantojusi V. Praudes un J. Beļčikova grāmatas ‘’Mārketings’’ un ‘’Menedžments’’. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants