Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 14.10.2020.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 9 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Augstākās tehniskās izglītības aizsākumi Latvijā', 1.
  • Referāts 'Augstākās tehniskās izglītības aizsākumi Latvijā', 2.
  • Referāts 'Augstākās tehniskās izglītības aizsākumi Latvijā', 3.
  • Referāts 'Augstākās tehniskās izglītības aizsākumi Latvijā', 4.
  • Referāts 'Augstākās tehniskās izglītības aizsākumi Latvijā', 5.
  • Referāts 'Augstākās tehniskās izglītības aizsākumi Latvijā', 6.
  • Referāts 'Augstākās tehniskās izglītības aizsākumi Latvijā', 7.
  • Referāts 'Augstākās tehniskās izglītības aizsākumi Latvijā', 8.
  • Referāts 'Augstākās tehniskās izglītības aizsākumi Latvijā', 9.
  • Referāts 'Augstākās tehniskās izglītības aizsākumi Latvijā', 10.
  • Referāts 'Augstākās tehniskās izglītības aizsākumi Latvijā', 11.
  • Referāts 'Augstākās tehniskās izglītības aizsākumi Latvijā', 12.
  • Referāts 'Augstākās tehniskās izglītības aizsākumi Latvijā', 13.
  • Referāts 'Augstākās tehniskās izglītības aizsākumi Latvijā', 14.
  • Referāts 'Augstākās tehniskās izglītības aizsākumi Latvijā', 15.
  • Referāts 'Augstākās tehniskās izglītības aizsākumi Latvijā', 16.
  • Referāts 'Augstākās tehniskās izglītības aizsākumi Latvijā', 17.
  • Referāts 'Augstākās tehniskās izglītības aizsākumi Latvijā', 18.
  • Referāts 'Augstākās tehniskās izglītības aizsākumi Latvijā', 19.
  • Referāts 'Augstākās tehniskās izglītības aizsākumi Latvijā', 20.
  • Referāts 'Augstākās tehniskās izglītības aizsākumi Latvijā', 21.
  • Referāts 'Augstākās tehniskās izglītības aizsākumi Latvijā', 22.
  • Referāts 'Augstākās tehniskās izglītības aizsākumi Latvijā', 23.
  • Referāts 'Augstākās tehniskās izglītības aizsākumi Latvijā', 24.
  • Referāts 'Augstākās tehniskās izglītības aizsākumi Latvijā', 25.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Literatūras apskats    5
2.  Augstākās tehniskās izglītības veidošanās priekšnosacījumi Latvijā 19. gadsimta otrajā pusē    8
3.  RP un RPI darbības regulējums    11
3.1.  RP un RPI Padomes darbība    11
3.2.  Augstākās tehniskās izglītības finansēšanas sistēma    12
4.  Studijas augstskolās    14
4.2.  Studiju programmas    14
4.3.  RP un RPI mācībspēki    15
4.4.  RP un RPI absolventi    17
  Nobeigums    20
Darba fragmentsAizvērt

Nobeigums
Nemainīga 19. gadsimta otrajā pusē un 20. gadsimtā augstskola bija tehniskās domas jaunrades centrs un kvalificētu darbinieku gatavošanas iestāde.
Rīgas Politehnikums un Rīgas Politehniskais institūts 19. gadsimta otrajā pusē un 20. gadsimta sākumā Latvijas teritorijā bija vienīgā augstākā mācību iestāde. RP un RPI bija viena no prestižākajām tehniskajām augstskolām toreizējā Krievijā un, lai to panāktu, saskaņoti un tālredzīgi darbojās jau augstskolas dibinātāji un vēlāk – Padome, mācībspēki un augstskolas vadība. Visiem šiem cilvēkiem bija kvalitatīva augstākā izglītība.
Rīgas Politehnikuma Padomei bija sava augstākās tehniskās izglītības koncepcija, kurā tika izmantotas gan pasaulē uzkrātās teorētiskās atziņas, gan personīgā praktiskā pieredze. Tā radīja priekšnosacījumus pedagoģiskās darbības nodrošināšanai augstskolā un sekmēja to. Izglītības sistēmai kļuva par stimulu, kas izveidoja apstākļus, kuros izaudzināja aktīvu jauno speciālistu paaudzi.
19. gadsimta otrajā pusē un 20. gadsimtā mācībspēki devuši nozīmīgu ieguldījumu eksakto un citu zinātņu didaktikā. RP un RPI mācībspēki ieguva atpazīstamību pasaulē, popularizējot savas augstskolas vārdu, galvenokārt Eiropā, un palīdzot studentiem kļūt par labiem speciālistiem, zinātniekiem un pedagogiem ne tikai Krievijā, bet arī tālu aiz tās robežām.
Tehniskajā augstskolā sagatavotie speciālisti bija labi mācībspēki, skolotāji un izglītības darbinieki. Augstskolas absolventi devuši nozīmīgu ieguldījumu zinātnes attīstībā. Lielais absolventu skaits, kuri strādājuši skolās un citās izglītības institūcijās, ir apliecinājums tam, ka RP un RPI sniedza ne tikai profesionālās zināšanas, bet arī radīja interesi par zinātni un attīstīja prasmes strādāt dažādās jomās. Par darba augsto kvalitāti liecina ieņemtie vadošie amati un atzinīgais viņu darba novērtējums no valdības puses. Tehniskajās zinātnēs sagatavotie strādājošie absolventi ir pierādījums, ka tehniskās augstskolas uzdevums šajā aspektā tika veiksmīgi pildīts.

Autora komentārsAtvērt
Atlants