Vērtējums:
Publicēts: 13.05.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Rotaļsituācijas veselā dalīšanai daļās', 1.
  • Konspekts 'Rotaļsituācijas veselā dalīšanai daļās', 2.
  • Konspekts 'Rotaļsituācijas veselā dalīšanai daļās', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Rotaļsituācijas apraksts
Uz galda sarindoti 2 lieli un 2 mazi šķīvīši, 2 lielas un 2 mazas krūzītes un 2 glāzes.
1. Noskaidrojam, kā ar vienu vārdu var nosaukt lietas, kas atrodas uz galda – trauki.
2. Saskaitām, cik trauku mums pavisam ir uz galda – 10
3. Parādu bērniem acu augstumā skaitļa 10 kartīti, apskatām to.
4. Uz jautājumu – vai šo veselumu var sadalīt, bērni labprāt skrietu dalīt uzreiz, bet sarunājam, ka vispirms pamācīsimies visi kopā, tikai tad katrs atsevišķi
5. Saliekam pa kaudzītēm
- Šķīvjus
- Krūzītes
- Glāzes
Noskaidrojam, ka daudzums nemainās. Uzrakstu šo skaitļu attiecību uz tāfeles.
Tad mudinu bērnus saskaitīt stikla traukus un plastmasas traukus, arī tad , pierakstot skaitļu attiecību.
Visbeidzot – sadalām tā, lai divām lellītēm būtu katrai savs trauku komplekts, kas sastāv no 5 daļām.
6. Nu bērni var katrs pamēģināt uzklāt abām lellītēm galdu, ņemot pavisam 10 traukus un mācoties sadalīt arī vienādās daļās.
Analīze
Šo nodarbību arī būtu jāvada grupiņās, jo bērni labprāt uzreiz gribētu šķirot traukus paši, nevis skatīties kā to dara skolotāja, taču – ņemot vērā to, ka nākamajiem skolēniem ir jāmācās pacietīgi vērot un gaidīt, nodarbība varētu izdoties veiksmīgi.

Autora komentārsAtvērt
Atlants