-
Galvenās prasības anketu izstrādē, iegūto rezultātu izvērtēšanā un apstrādē
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 3 | |
1. | ANKETĒŠANAS BŪTĪBA | 4 |
2. | ANKETĒŠANAS METODES IZVĒLE | 6 |
2.1. | Individuāla intervija | 7 |
2.2. | Grupas intervija | 8 |
2.3. | Intervija pa telefonu | 8 |
2.4. | Intervija pa pastu | 9 |
2.5. | Anketēšana ar interneta starpniecību | 10 |
2.6. | Paneļmetode | 11 |
3. | ANKETAS SASTĀDĪŠANA | 12 |
3.1. | Anketas struktūra | 13 |
3.2. | Jautājumu formulēšana | 14 |
4. | ANKETU REZULTĀTU APSTRĀDE | 17 |
4.1. | Iegūto datu analīze | 17 |
4.2. | Pārskata sagatavošana | 18 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 20 | |
IZMANTOTĀS LITERATŪRAS SARAKSTS | 22 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Anketēšana ir visvairāk izmantotā pētniecības metode.
Ja anketas veidošanas procesā nav formulēts anketas mērķis, labu anketu ir grūti izveidot.
Ļoti svarīgi ir arī noteikt anketas mērķauditoriju, jo respondentu personīgās rakstura īpašības var ir ietekmēt anketas izstrādi.
Individuālās intervijas ir viena no visbiežāk izmantotajām pētījumu metodēm Latvijā.
Ar individuālas intervijas palīdzību var iegūt reprezentatīvus datus par kādā teritorijā dzīvojošiem iedzīvotāju viedokļiem.
Individuālās intervijas ir vienas no dārgākajām un laikietilpīgākajām metodēm.
Vienas grupas intervijas garums ir aptuveni līdz vienai stundai, vienā diskusijā piedalās 8-12 cilvēki.
Intervijas pa telefonu garums parasti ir 10-20 minūtes, tas nozīmē, ka anketa nevar būt pārāk gara.
Telefona intervija ir ļoti ērti izmantojama metode, ja ir pieejami dati par mērķa grupas telefonu numuriem, piemērs, uzņēmuma darbiniekiem, klientiem vai piegādātājiem u.c.
Intervijas pa pastu dod iespēju saņemt informāciju no liela respondentu skaita ar samērā mazām izmaksām, rēķinot uz vienu respondentu.
Izdevumu ziņā aptaujas ar interneta starpniecību ir ekonomiski izdevīgākās.
Paneļmetodi visbiežāk izmanto mārketinga pētījumos. Paneļmetodei ir sekojošas pazīmes: pirmkārt, pētāmais objekts un temats ir patstāvīgs. Otrkārt, datu vākšana atkārtojas pēc noteikta laika perioda un patstāvīga pētīšanas paneļu grupa.
Jāizvēlas vispiemērotākā anketēšanas metode, ņemot vērā anketēšanai piešķirtos finansiālos līdzekļus, darbinieku resursus, tehnoloģisko nodrošinājumu u.c.
…
Anketēšan ir pētījumi, kuru ietvaros notiek datu savākšanas un apstrādes procesi, kas veicina efektīvu lēmumu pieņemšanu, problēmu identifikāciju un risināšanu. Lai arī šodien anketēšana vairs nav nekas unikāls, tomēr jāatzīst, ka daudzkārt uzņēmēji anketas sastāda nekompetenti, neņemot vērā anketu sastādīšanas pamatnoteikumus. Pastāv sešas anketēšanas metodes, kas darbā tiek sīkāk analizētas: individuāla intervija; grupas intervija; intervija pa telefonu; intervija pa pastu; anketēšana ar interneta starpniecību; paneļmetode.