Vērtējums:
Publicēts: 01.10.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Organizāciju tieši ietekmējoša ārējā vide', 1.
  • Konspekts 'Organizāciju tieši ietekmējoša ārējā vide', 2.
  • Konspekts 'Organizāciju tieši ietekmējoša ārējā vide', 3.
  • Konspekts 'Organizāciju tieši ietekmējoša ārējā vide', 4.
  • Konspekts 'Organizāciju tieši ietekmējoša ārējā vide', 5.
  • Konspekts 'Organizāciju tieši ietekmējoša ārējā vide', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Patērētāji (pircēji) ir galīgais mērķis, ko cenšas apmierināt organizācijas, lai pārdotu preces. Lai apmierinātu viņu vajadzības pēc precēm un pakalpojumiem, tiek dibināti saimnieciski sakari ar piegādātajiem un starpniekiem. Pastāv pieci pircēju tirgus tipi:
1.patēriņa tirgus dalībnieki ir atsevišķi cilvēki vai ģimenes, kas pērk preces un pakalpojumus personisko vajadzību apmierināšanai.
2.industriālā tirgus dalībnieki ir uzņēmumi, organizācijas, kas pērk preces un pakalpojumus, lai ražotu citu produkciju.
3.starpnieku tirgus dalībnieki ir organizācijas, kas preces un pakalpojumus perk, lai tos pārdotu tālāk.
4.valsts tirgū preces un pakalpojumus pērk valsts institūcijas, lai ražotu citas preces vai patērētu tās.
5.starptautiskajā tirgū pircēji meklējami ārpus valsts robežām, to vidū ir individuāli pircēji, ražotāji, starpnieki, valsts.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants