Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 20.02.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Frazeoloģismi skolēnu vidū', 1.
  • Referāts 'Frazeoloģismi skolēnu vidū', 2.
  • Referāts 'Frazeoloģismi skolēnu vidū', 3.
  • Referāts 'Frazeoloģismi skolēnu vidū', 4.
  • Referāts 'Frazeoloģismi skolēnu vidū', 5.
  • Referāts 'Frazeoloģismi skolēnu vidū', 6.
  • Referāts 'Frazeoloģismi skolēnu vidū', 7.
  • Referāts 'Frazeoloģismi skolēnu vidū', 8.
  • Referāts 'Frazeoloģismi skolēnu vidū', 9.
  • Referāts 'Frazeoloģismi skolēnu vidū', 10.
  • Referāts 'Frazeoloģismi skolēnu vidū', 11.
  • Referāts 'Frazeoloģismi skolēnu vidū', 12.
  • Referāts 'Frazeoloģismi skolēnu vidū', 13.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
I.  Teorētiskās literatūras apskats    4
1.  Skolēnu ikdienas runas īpatnību vispārīgs raksturojums    4
2.  Frazeoloģismu un frazeoloģijas jēdziens    5
2.1.  Kas ir un kas nav frazeoloģismi    5
3.  Frazeoloģismu grupēšanas iespējas praktiskajā pētījumā    8
3.1.  Pēc saturiskās nozīmes un ekspresivitātes    8
3.1.1.  Viennozīmīgi un daudznozīmīgi frazeoloģismi    8
3.1.2.  Frazeoloģismu ekspresivitāte un emocionālā nokrāsa    8
3.1.3.  Frazeoloģismos ietvertās reālijas    9
3.2.  Pēc gramatiskās izveides    10
3.2.1.  Frazeoloģiskie salīdzinājumi    10
3.2.2.  Kalki    11
3.2.3.  Atbilstība noteiktai vārdšķirai    11
3.3.  Pēc pārsemantizējuma    12
  Literatūras saraksts    13
Darba fragmentsAizvērt

Šā darba tēma ir „Frazeoloģismi skolēnu vidū”. Šādu izvēli ietekmēja mūsu interese par to, kā jaunieši ikdienā sarunājas. Esam novērojušas, ka viņu sarunvalodā bieži vien tiek iekļauti frazeoloģismi, kas runai piešķir īpašu nokrāsu un palīdz atklāt runātāja noskaņojumu. Paši jaunieši lielākoties pat nenojauš, ka frazeoloģismi ir bieža parādība viņu runā.
Mūsu darba mērķi:
1.Iepazīt, cik plaši savā leksikā skolēni iekļauj frazeoloģismus.
2.Secināt, vai skolēni tos izprot, un noskaidrot, kāda leksiskā nozīme, viņuprāt, piemīt šiem frazeoloģismiem.
3.Pēc frazeoloģismu apkopošanas klasificēt frazeoloģismus pa grupām.
Mūsu darba uzdevumi:
1.Apgūt teorētisko literatūru par frazeoloģismiem.
2.Analizēt frazeoloģismu lietojumu mūsu vienaudžu vidū.
Izmantosim dažādas metodes:
1.Veiksim aptaujas skolēnu vidū, kurās noskaidrosim, kā viņi saprot frazeoloģismus, kā viņiem pašiem liekas, cik daudz viņi tos izmanto.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants