Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 04.06.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Prezentācija 'Impresionisms', 1.
  • Prezentācija 'Impresionisms', 2.
  • Prezentācija 'Impresionisms', 3.
  • Prezentācija 'Impresionisms', 4.
  • Prezentācija 'Impresionisms', 5.
  • Prezentācija 'Impresionisms', 6.
  • Prezentācija 'Impresionisms', 7.
  • Prezentācija 'Impresionisms', 8.
  • Prezentācija 'Impresionisms', 9.
  • Prezentācija 'Impresionisms', 10.
  • Prezentācija 'Impresionisms', 11.
  • Prezentācija 'Impresionisms', 12.
  • Prezentācija 'Impresionisms', 13.
  • Prezentācija 'Impresionisms', 14.
  • Prezentācija 'Impresionisms', 15.
  • Prezentācija 'Impresionisms', 16.
  • Prezentācija 'Impresionisms', 17.
Darba fragmentsAizvērt

Impresionisms ir mākslas virziens, kas radās 19. gadsimta sešdesmitajos gados Francijā. Sākotnēji šis virziens saskārās ar asu kritiku, jo, lai padarītu attēloto reālistiskāku, tajā netika ievēroti tā laika akadēmiskās mākslas pamatnoteikumi, piemēram, tika izmantoti redzami otas triepieni, brīva kompozīcija, netika ievērota tradicionālās gaismēnu pārejas.

Impresionisma raksturīgākie paņēmieni ir:
Krāsa tiek klāta biezi, ar īsiem otas triepieniem.
Krāsas klāj cieši līdzās vienu otrai, radot optisku krāsu sajaukšanās efektu, bet cenšoties izvairīties no tiešas krāsu jaukšanas.
Pelēkie un tumšie toņi tiek veidoti jaucot pretkrāsas. Tīrā impresionismā melno krāsu nelieto.
Krāsu klāj vēl mitrā krāsā, negaidot kamēr tā nožūst, tādejādi nedaudz sajaucot krāsas un padarot robežas starp krāsām maigākas.
Netiek izmantotas plānas, caurspīdīgas krāsas kārtas.
Gleznojot brīvā dabā ēnām lieto zilu krāsu, attēlojot debesu atspīdumu uz virsmām.
Galvenais ir forma, bet saturs kļūst otršķirīgs.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants