Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 14.10.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Umberto Eko "Rozes vārds"; Horhe Luiss Borhess "Bābeles bibliotēka". Labirintu a', 1.
  • Eseja 'Umberto Eko "Rozes vārds"; Horhe Luiss Borhess "Bābeles bibliotēka". Labirintu a', 2.
Darba fragmentsAizvērt

Pašā romānā māceklis Adss, lai izkļūtu no bibliotēkas labirinta, izmantoja pavedienu no sava džempera. Es pat nebaidītos teikt, ka, manuprāt, šis labirints ir strukturizēts, jo beigās būs tikai viena atbilde, tātad arī viena izeja. Pēc manām domām, šajā gadījumā, maldoties labirintā, ir jādomā racionāli, jāvadās pēc likumsakarībām.
Mēģinot izprast „Bābeles bibliotēkas” labirintu, es nonācu pie secinājuma, ka tas ir bezgalīgs, bez izejas (tā veids ir – rhizome. Kā tulkojumu šim vārdam atradu – sakņaugi. Šo augu sakņu sistēma ir ļoti sazarota, līdz ar to atbilst darbā veidotajam labirintam). Autors ir mēģinājis visumu radīt strukturizētu, sadalīt pa plauktiem, kuros ir grāmatas, grāmatās ir rindiņas un šis sadalījums turpinās aizvien sīkāk un detalizētāk. Lai arī, cik sakārtota būtu bibliotēka, tajā pastāv sava veida haoss, jo grāmatās ir burtu juceklis un to savārsmojumi.

Atlants