Vērtējums:
Publicēts: 02.12.2019.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Pēteris Barisons "Mūzai"', 1.
  • Konspekts 'Pēteris Barisons "Mūzai"', 2.
  • Konspekts 'Pēteris Barisons "Mūzai"', 3.
  • Konspekts 'Pēteris Barisons "Mūzai"', 4.
  • Konspekts 'Pēteris Barisons "Mūzai"', 5.
  • Konspekts 'Pēteris Barisons "Mūzai"', 6.
  • Konspekts 'Pēteris Barisons "Mūzai"', 7.
  • Konspekts 'Pēteris Barisons "Mūzai"', 8.
  • Konspekts 'Pēteris Barisons "Mūzai"', 9.
  • Konspekts 'Pēteris Barisons "Mūzai"', 10.
  • Konspekts 'Pēteris Barisons "Mūzai"', 11.
  • Konspekts 'Pēteris Barisons "Mūzai"', 12.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Vispārējā analīze   
1.1.  Komponists, dzejas autors   
1.2.  Dziesmas dzejoļa saturs   
2.  Teorētiskā analīze   
2.1.  Forma   
2.2.  Tonālais plāns, harmonija   
2.3.  Rakstības stils   
2.4.  Temps, metrs, ritms   
2.5.  Melodija   
2.6.  Dinamika   
3.  Vokālā analīze   
3.1.  Kora tips, kora veids   
3.2.  Diapazoni   
3.3.  Balsu tesitūras   
3.4.  Balsvirze   
4.  Kormeistara darbs   
4.1.  Intonācija   
4.2.  Dikcija   
4.3.  Ansamblis   
5.  Izpildījuma analīze   
5.1.  Muzikālais izpildījums   
5.2.  Diriģenta žests, štrihi   
6.  Izmantotā literatūra   
Darba fragmentsAizvērt

5. Izpildījuma analīze
5.1. Muzikālais izpildījums
Kora dziesmas “Mūzai” muzikālais materiāls tiek veidots uz cilvēka jūtām, tēlojumiem, jo dziesma rakstīta par ilgām pēc ideālas mīlestības, iedvesmas un ticības.. Komponists atzīmēja tikai svarīgākos štrihus un dinamikas apzīmējumus, ļaujot diriģentam pašam interpretēt skaņdarbu pēc savas vēlmes un tā kā to jūt diriģents. Skaņdarbam ir raksturīga ļoti sapņaina un gaiša aina, bet dažos momentos aina zaudē savu mierīgumu un kļūst arvien nervozāka, bet pēc tam viss atgriežās savās vietās. Diriģenta žestā un dziedātāju seju izteiksmēs jābūt pamanāmam šim vieglumam un maigumam. Skaņdarba izpildījumā ir svarīgs katrs norādītais dinamikas un tempa apzīmējums, piemēram, dinamika ataino skaņdarba kulminācijas posmu, bet tempa apzīmējumi padara skaņdarbu ne tik vienmuļu, bet gan pilnīgāku un krāšņāku.
Skaņdarbā ir jāizjūt katra intonācija, kuru ne velti ir uzrakstījis komponists, tāpēc pirms skaņdarba iestudēšanas korim, diriģentam ir jāpārdomā vai šis ir skaņdarbs, kurš izpildītājiem (diriģentam, dziedātājiem) ir tuvs, kuru izpildītāji spēs iznest caur sevi un savām emocijām, jo skaņdarbs, kurš nav līdz galam izprasts un izjusts, nerada gan izpildītājos, gan klausītājos emocionālo pieplūdumu, izpratni par skaņdarbu un muzikāli pabeigtu domu.

Atlants