Vērtējums:
Publicēts: 14.04.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Matemātisko priekšstatu attīstīšana', 1.
  • Eseja 'Matemātisko priekšstatu attīstīšana', 2.
  • Eseja 'Matemātisko priekšstatu attīstīšana', 3.
  • Eseja 'Matemātisko priekšstatu attīstīšana', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Matemātikas programmas saturs balstās galvenokārt uz kopas jēdzienu. Tas veido bērnam skaidru priekšstatu par skaitļa sastāvu un lielumu. Šeit ļoti labi izmantojami dažādi priekšmeti – bumbiņas, klucīši, āboli, utt., jo priekšmetiskā kopa bērnam palīdz izprast matemātiskā modeļa atbilstību reālām dzīves situācijām. Bērns ir jāiepazīstina arī ar apkārtnē sastopamām ģeometriskām formām – trijstūri, četrstūri, riņķi, kubu, lodi. Jāiemāca arī orientēties pulksteņa laikos. Jāparāda dažādi matemātiskie termini un simboli – skaitlis, cipars, plusa/mīnusa zīme, lielāks/mazāks, vienāds. Jāmāca arī mērīt priekšmetu garumu, par vienību izmantojot metru un centimetru, salīdzināt kopu lielumu pēc skaita.
Vairāki autori, kuri pētījuši rotaļu (Ļ. Vigotskis, D. Elkoņins, Ž. Piažē, D. Dzintare u.c.) ir uzsvēruši tās izzinošo funkciju. Tas nozīmē, ka rotaļā bērns iepazīstas ar apkārtējiem priekšmetiem un to īpašībām. Priekšmetu īpašības (krāsa, forma, lielums, daudzums) un to savstarpējās attieksmes ir matemātisko priekšstatu pamatelementi.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants