-
Kruīzu kuģi kā tūrisma sektors, darbības specifika, ievērojamākās kompānijas
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
Kruīzu kuģu vēsture un attīstība | 4 | |
Kruīzu maršruti | 5 | |
Kruīzu tirgus raksturs | 6 | |
Kruīzkompāniju ekonomikas darbība | 6 | |
Kruīzceļojumu piedāvājumi | 7 | |
Ievērojamākie kruīza kuģi | 8 | |
Kuģu aktivitāte Rīgas ostā | 11 | |
Jaunu kruīzu laineru attīstība | 14 | |
Secinājumi | 15 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 16 |
Pirmais kuģis, ekskluzīvi veidots ceļošanai, bija Prinzessin Victoria Luise, tā veidotājs bija Alberts Ballins, Hamburgas – Amerikas līnijas galvenais vadītājs un kuģis pilnībā tika pabeigts 1900. gadā. Kruīzu kuģu praktiska pielietošana auga pakāpeniski no transatlantiskas šķērsojuma tradīcijām, kuras viena no īpatnībām bija ceļā vienmēr pavadīt ne mazāk par četrām dienām. Konkurencē par pasažierim bija liela, tāpēc okeānu laineri savai jau esošajai darbībai pievienoja klāt greznību – The Titanic ir pats slavenākais piemērs- iespaidīga izmēra kuģis, kurš ne tikai atstāj milzu iespaidu savas ārējās uzbūves, bet arī izsmalcināto pusdienu un eleganto kajīšu dēļ. Senajā 19. gadsimtā, Alberts Ballins, bija pirmais, kurš nosūtīja savus transatlantiskos kuģus uz garajiem dienvidu kruīziem, kamēr Ziemeļatlantijā valdīja bargā ziemas sezona. Šis rajons tika uzskatīts par kuģošanai nepiemērotu. Citas kompānijas nekavējoties sekoja šim piemēram un dažas no tām uzbūvēja specializētus kuģus, kurus bija viegli pārveidot no vasaras sezonas uz ziemas sezonas kruīza kuģiem.
20. gadsimta pirmajā pusē kuģi mainījās ļoti maz. Lai arī dzinēju efektivitāte uzlabojās, viesu pieņemšanas zāles, publiskās atpūtas telpas un klāja telpa uz kruīza kuģa, celta 50. gados, nebija pārāk atšķirīga no S.S. Titanic. Lielākā daļa, tā saukto, moderno kuģu no pagātnes tvaikoņiem ir nokopējuši ērtību un diženo stilu. Okeāna kuģi, galvenokārt, tika izmantoti, lai nokļūtu no punkta A līdz punktam B, sevišķi otrās un trešās klases pasažierim, kuru ērtības bija absolūtā kontrastā ar pirmās klases kajītēm. Visizplatītākie ceļojumi bija no Ņujorkas uz Londonu.
Pēc 50. gadiem pasažieru kuģošanas industrijā sāka vairāk attīstīties nevis līnijceļojumi, bet kruīzceļojumi.…
Šobrīd, ar 2010.gada jūniju, pasaulē notiek tūrisma „atveseļošanās” , tāpēc tas pozitīvi ietekmē arī kruīzu darbību, kas ir viena no visstraujāk augošajām tūrisma nozarēm. Kaut arī tūrismā galveno lomu transporta izmantošanā ieņem gaisa satiksme, tomēr ceļošanai pa ūdeni vēl joprojām ir daudz unikālu priekšrocību, jo kruīzu industrija ir radījusi komforta ziņā fantastiskus lainerus - peldošus pieczvaigžņu un sešzvaigžņu kūrortus, kas piedāvā dažāda veida pakalpojumus, kādus nebūs iespējams atrast pat slavenākajās pasaules viesnīcā. Saturs: Ievads Kruīzu kuģu vēsture un attīstība. Kruīzu maršruti. Kruīzu tirgus raksturs Kruīzkompāniju ekonomikas darbība Kruīzceļojumu piedāvājumi Ievērojamākie kruīza kuģi Kuģu aktivitāte Rīgas ostā Jaunu kruīzu laineru attīstība Secinājumi Izmantotās literatūras un avotu saraksts