Vērtējums:
Publicēts: 18.01.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Emocionālās inteliģences trūkums un tā sekas', 1.
  • Referāts 'Emocionālās inteliģences trūkums un tā sekas', 2.
  • Referāts 'Emocionālās inteliģences trūkums un tā sekas', 3.
  • Referāts 'Emocionālās inteliģences trūkums un tā sekas', 4.
  • Referāts 'Emocionālās inteliģences trūkums un tā sekas', 5.
  • Referāts 'Emocionālās inteliģences trūkums un tā sekas', 6.
  • Referāts 'Emocionālās inteliģences trūkums un tā sekas', 7.
  • Referāts 'Emocionālās inteliģences trūkums un tā sekas', 8.
  • Referāts 'Emocionālās inteliģences trūkums un tā sekas', 9.
  • Referāts 'Emocionālās inteliģences trūkums un tā sekas', 10.
  • Referāts 'Emocionālās inteliģences trūkums un tā sekas', 11.
  • Referāts 'Emocionālās inteliģences trūkums un tā sekas', 12.
  • Referāts 'Emocionālās inteliģences trūkums un tā sekas', 13.
  • Referāts 'Emocionālās inteliģences trūkums un tā sekas', 14.
  • Referāts 'Emocionālās inteliģences trūkums un tā sekas', 15.
  • Referāts 'Emocionālās inteliģences trūkums un tā sekas', 16.
  • Referāts 'Emocionālās inteliģences trūkums un tā sekas', 17.
  • Referāts 'Emocionālās inteliģences trūkums un tā sekas', 18.
  • Referāts 'Emocionālās inteliģences trūkums un tā sekas', 19.
  • Referāts 'Emocionālās inteliģences trūkums un tā sekas', 20.
  • Referāts 'Emocionālās inteliģences trūkums un tā sekas', 21.
  • Referāts 'Emocionālās inteliģences trūkums un tā sekas', 22.
  • Referāts 'Emocionālās inteliģences trūkums un tā sekas', 23.
  • Referāts 'Emocionālās inteliģences trūkums un tā sekas', 24.
  • Referāts 'Emocionālās inteliģences trūkums un tā sekas', 25.
  • Referāts 'Emocionālās inteliģences trūkums un tā sekas', 26.
  • Referāts 'Emocionālās inteliģences trūkums un tā sekas', 27.
  • Referāts 'Emocionālās inteliģences trūkums un tā sekas', 28.
  • Referāts 'Emocionālās inteliģences trūkums un tā sekas', 29.
  • Referāts 'Emocionālās inteliģences trūkums un tā sekas', 30.
  • Referāts 'Emocionālās inteliģences trūkums un tā sekas', 31.
  • Referāts 'Emocionālās inteliģences trūkums un tā sekas', 32.
  • Referāts 'Emocionālās inteliģences trūkums un tā sekas', 33.
  • Referāts 'Emocionālās inteliģences trūkums un tā sekas', 34.
  • Referāts 'Emocionālās inteliģences trūkums un tā sekas', 35.
  • Referāts 'Emocionālās inteliģences trūkums un tā sekas', 36.
  • Referāts 'Emocionālās inteliģences trūkums un tā sekas', 37.
  • Referāts 'Emocionālās inteliģences trūkums un tā sekas', 38.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Kas ir emocionālā inteliģence?    4
2.  Emocionālās inteliģences trūkuma cēloņi un sekas    5
2.1.  Saskarsmes problēmas, kauns un bailes    5
2.2.  Raizes un depresija    7
2.3.  Nespēja koncentrēties    8
2.4.  Agresivitāte un nespēja neizrādīt riebumu, tieksme uz pārkāpumiem    8
2.5.  Skaudība, greizsirdība    9
2.6.  Nespēja saprast savas un citu emocijas, rakstura iezīmes, uzvedību    10
3.  Dzīve emocionāli inteliģentam cilvēkam    11
4.  Pētījums    13
4.1.  Pētījuma rezultātu analīze    13
4.2.  Vidējā respondenta personības raksturojums    25
  Secinājumi    27
  Anotācija    28
  Abstract    29
  Izmantotie informācijas avoti    30
  Pielikums    31
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
1. Emocionālā inteliģence ir tava uzvedība, spēja komunicēt ar apkārtējiem cilvēkiem un spēja saprast savu un citu personības. Patiesībā, emocionālā inteliģence nav nekas cits kā raksturs. Savu raksturu ir jāizkopj jau kopš agras bērnības un tā izkopšanu nav jābeidz nekad. Tas ir liels un svarīgs uzdevums, kuram ir liels un nozīmīgs atalgojums – veiksmīga sociālā dzīve, kas praktiski nozīmē veiksmīgu dzīvi kopumā.
2. Tie, kuriem trūkst emocionālās inteliģences, ikdienā saskaras ar tādām problēmām, kā saskarsmes problēmas, kauns, bailes, raizes, depresija, destruktivitāte, zemas koncentrācijas spējas, agresivitāte, tieksme uz pārkāpumiem, skaudība, greizsirdība, nespēja saprast savas un citu emocijas, rakstura iezīmes un rīcību.
3. Veicot aptauju, atklājās, ka lielākā daļa respondentu pat nebija dzirdējuši jēdzienu „emocionālā inteliģence”. Tikai 26% no 50 respondentiem bija šādu jēdzienu dzirdējuši. Vēl mazāka daļa – tikai 10% respondentu apgalvo, ka šī jēdziena nozīmi zina un to izprot.
4. Respondentu pozitīvās iezīmes – lielākais vairums respondentu ir komunikabli un atsaucīgi, tie spēj nolasīt to, kā jūtas sarunas partneris un pielāgojas viņam tā, lai saruna būtu patīkama abiem. Vairums respondentu ir pašpārliecināti un nenosoda sevi, kā arī skaidri apzinās, ko paši jūt. Diemžēl, vairums respondentu arī atzīst, ka ir ne īpaši ieinteresēti papildināt savas zināšanas un nepievērš uzmanību lietām, kas jau sākotnēji viņus neieinteresē.
5. Sabiedrībā ļoti maz uzmanības tiek pievērsts cilvēka emocionālajai pasaulei un cilvēki neapmeklētu psihologu vai psihoterapeitu, jo uzskata, ka tas ir nepieciešams tikai garīgi slimiem cilvēkiem. Cilvēki bieži vien nesaredz savas problēmas. Nervozitāte, stress, agresija, depresīvums, nomāktība nereti netiek uzskatīta par problēmu, bet gan par normu.

Autora komentārsAtvērt
Atlants