Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 04.07.2016.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Pārskata tabula par piecām mācību metodēm', 1.
  • Konspekts 'Pārskata tabula par piecām mācību metodēm', 2.
  • Konspekts 'Pārskata tabula par piecām mācību metodēm', 3.
  • Konspekts 'Pārskata tabula par piecām mācību metodēm', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Diskusija Skolotājs piedāvā apspriešanai kādu tematu.
Izvirza diskusijas noteikumus, vada diskusiju (neļauj novirzīties no tēmas, neļauj diskusijai apsīkt nelaikā, veido diskusijas kopsavilkumu) un seko, lai noteikumi tiktu ievēroti. Izvairās no sava viedokļa paušanas.
Skolēni (grupa vai visa klase) iesaistās sarunā, argumentēti aizstāvot savu viedokli.
Sekmē dziļāku problēmas izpratni. Attīsta prasmi izteikties, aizstāvēt un argumentēt savu viedokli, lietojot atbilstošus terminus, ieklausīties citu viedoklī.
Izmanto aktuālu, skolēniem nozīmīgu problēmu risināšanā, skolēnu pārliecības, vērtīborientācijas veidošanā. Var lietot sākot no sākumskolas līdz vidusskolai, tomēr īsta diskusija ir iespējama tikai vidusskolas klasēs. Katram dalībniekam ir iespēja piedalīties, būt iesaistītam.
Var izmantot katra individuālās spējas, zināšanas un pieredzi.
Pareizi plānota diskusija motivē skolēnus mācībām.
Skolotājs var gūt ieskatu par to, ko skolēni iemācījušies, kāda ir katra pārliecība, par ko šaubās..
Skolēni mācās uzvedību un demokrātiskas attieksmes, kādas nepieciešamas dzīvei sabiedrībā.
Var izvērsties par svešu domu citēšanu vai paviršu sarunu par lietām, kas labi zināmas vai tieši pretēji, kuras dalībnieki slikti pārzina.
Var izvērsties par debatēm ar strīdiem, kuros kāds cenšas uzvarēt.
Laiks var ierobežot diskusijas.
Liels laika patēriņš.
Skolēni var būt pasīvi vai arī tikai
daži cilvēki ir pārāk aktīvi.
Grūti pielietojama
metode, ja ir vairāk
nekā 20 cilvēku.

Autora komentārsAtvērt
Atlants