Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 26.05.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Ir
  • Eseja 'Harizmātiski līderi biznesā', 1.
  • Eseja 'Harizmātiski līderi biznesā', 2.
  • Eseja 'Harizmātiski līderi biznesā', 3.
  • Eseja 'Harizmātiski līderi biznesā', 4.
  • Eseja 'Harizmātiski līderi biznesā', 5.
  • Eseja 'Harizmātiski līderi biznesā', 6.
  • Eseja 'Harizmātiski līderi biznesā', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Aizvien vairāk uzņēmumos un biznesa vidē tiek sagaidīts, ka vadītājam ir jābūt līderim – zinošākam, radošākam, uzticamākam un iedvesmojošākam.
Psiholoģijā līderis ir indivīds, kas organizē un vada grupas darbību, regulējot savstarpējās attiecības grupā. Vadības literatūrā kā būtiska līderību raksturojoša iezīme tiek nosaukta tieši ietekme uz cilvēkiem, lai panāktu sev vēlamu rezultātu. Kā svarīgākie ietekmēšanas mērķi ir darbinieku motivēšana, grupas saliedētības sekmēšana jeb komandas vadības funkcija un pārmaiņu vadība.
Līderis noteikti ir labi izglītots profesionālis noteiktā jomā un paraugs kolēģiem, padotajiem. Līderim ir izteikta spēja ietekmēt citus – viņš ir pārliecināts par vīziju un mērķiem, tādējādi aizrauj citus. Līderi ir atvērti jaunām idejām. Viņiem raksturīga intelektuāla aktivitāte, tāpat kā - orientācija uz savu darbinieku attīstīšanu. Kā redzams, nosauktās īpašības lielākoties ir apgūstamas dzīves laikā un tiek izkoptas mērķtiecīgi.
Neviena organizācija vai uzņēmums nekad nav sasniegusi izcilus rezultātus, ja vien tās vadībā nav bijis izcils vadītājs – uzņēmuma līderis. Pieņemtais uzskats, ka prasmei vadīt cilvēkus nepieciešams tikai talants un personīgā dzīves pieredze mūsdienu laika deficīta apstākļos un strauji mainīgā vidē ir par maz.
Ja vadītājs spēj būt par uzņēmuma un komandas līderi, tad tas arī nosaka uzņēmuma sasniegumus, rezultātus un veiksmi. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants