Vērtējums:
Publicēts: 01.12.2003.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Lietišķās vēstules', 1.
  • Referāts 'Lietišķās vēstules', 2.
  • Referāts 'Lietišķās vēstules', 3.
  • Referāts 'Lietišķās vēstules', 4.
  • Referāts 'Lietišķās vēstules', 5.
  • Referāts 'Lietišķās vēstules', 6.
  • Referāts 'Lietišķās vēstules', 7.
  • Referāts 'Lietišķās vēstules', 8.
  • Referāts 'Lietišķās vēstules', 9.
  • Referāts 'Lietišķās vēstules', 10.
  • Referāts 'Lietišķās vēstules', 11.
  • Referāts 'Lietišķās vēstules', 12.
  • Referāts 'Lietišķās vēstules', 13.
  • Referāts 'Lietišķās vēstules', 14.
  • Referāts 'Lietišķās vēstules', 15.
  • Referāts 'Lietišķās vēstules', 16.
  • Referāts 'Lietišķās vēstules', 17.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Teikuma skaidrības pārbaude    4
2.  Konkrētības pārbaude    7
3.  Plūstoša teksta izveide    8
4.  Precīzu vārdu izvēle    9
5.  Tonis    13
  Secinājumi    16
  Izmantotā literatūra    17
Darba fragmentsAizvērt

Tieši ar valodas palīdzību mēs iegūstam kontaktus ar citiem cilvēkiem. Bet labu kontaktu mēs iegūstam tikai tad, ja izsakāmies tā, ka citi saprot, ko mēs domājam. Tādēļ ir svarīgi, ka mēs rakstām skaidri un saprotami, citiem vārdiem – nebirokrātiski. Tas nozīmē, ka mēs, pirmām kārtām, domājam par lasītāju un ka mēs rakstām pieklājīgi, personīgi un lietišķi.
Reiz kāda kundzīte (ap gadiem 90), rādot atbildi, ko viņai nosūtījusi aģentūra par viņas pensijas aprēķinu, jautāja, kas tas par ķeburu starp cipariem (domāta * - reizinājuma zīme). Kad viņai paskaidroju, ka tā ir reizinājuma zīme, viņa iebilda, ka vecākiem cilvēkiem šādus apzīmējumus vēstules beigās ir jāpaskaidro, jo viņas laikā šadu darbību apzīmēja ar “x”.
Rakstot šo darbu mans mērķis bija izpētīt lietišķās rakstiskās komunikācijas vispārīgos principus, atrast kļūdas sociālās apdrošināšanas sistēmas veidotajās vēstulēs un minēto iebildumu vērtību.



Teikuma skaidrības pārbaude

Lai teikumu saprastu ar pirmo lasīšanas reizi, tā daļām ir jābūt loģiski saistītām un labi saprotamām. Tālākie norādījumi palīdzēs pārbaudīt teikumu skaidrību.

Izvairies no neskaidrām un divdomīgām frāzēm!
Nenoteikti: Avarējot divām automašīnām, tika ievainoti pieci cilvēki.
(Vai automašīnas avarēja, saduroties viena ar otru vai atsevišķi?)
Noteikti: Divās automašīnu avārijās tika ievainoti pieci cilvēki. vai
Saduroties divām automašīnām, tika ievainoti pieci cilvēki.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants