Personāla vadīšana – organizācijas politiku un procedūras, ko veic, lai piesaistītu, mācītu un noturētu organizācijās labus darbiniekus.
Aspekti, personāla attīstības fāzes – Birokratizācija; Institucionalizācija; Humanizācija; Ekonomizācija; Orientācija uz uzņēmējdarbību.
Personāla vadīšanas funkcijas – plānošana; iesaistīšana un izvēle; attīstība; sankcijas.
Paņēmieni efektīvas administrācijas pamatā:
1)katram vadītājam ir jāpievērš uzmanība darbinieku apmācībai un darba apstākļiem;
2)darbinieki ir vērtība;
3)personāla vadība ir saskaņošanas procesu, organizācijas mērķu un cilvēka vajadzību integrācija.
Personāls:
darba nesējs – līdzstrādnieks nosaka vai iekārto darbus, nosaka saimniecisko efektivitāti;
motivēts indivīds – līdzstrādnieks, kam ir kaut kādi motīvi, un viņš sniedz noteiktus mērķus;
koalīcijas partneris;
atbildības nesējs – līdzstrādniekam jebkurā organizācijā lielākā vai mazākā mērā jāuzņemas atbildība, kas būtiski ietekmē ikvienas organizācijas kvalitāti;
izmaksu izraisītājs – darbiniekam pienākas atlīdzība.
Personāla saimniecība – organizācijas saimniecības elements, kas saistīts ar ražošanas faktora „darbs” izmantošanu.…