Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 19.01.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Prezentācija 'Personības iezīmes. Bilingvisms', 1.
  • Prezentācija 'Personības iezīmes. Bilingvisms', 2.
  • Prezentācija 'Personības iezīmes. Bilingvisms', 3.
  • Prezentācija 'Personības iezīmes. Bilingvisms', 4.
  • Prezentācija 'Personības iezīmes. Bilingvisms', 5.
  • Prezentācija 'Personības iezīmes. Bilingvisms', 6.
  • Prezentācija 'Personības iezīmes. Bilingvisms', 7.
  • Prezentācija 'Personības iezīmes. Bilingvisms', 8.
  • Prezentācija 'Personības iezīmes. Bilingvisms', 9.
Darba fragmentsAizvērt

Jēdzieni
Bilingvisms jeb divvalodība, tā ir indivīda, grupas, sociālā slāņa, tautas daļas vai visas tautas divu valodu prasme.
Meta lingvistiskās spējas ir valodas dabas un funkciju apzināšanās un izprašana.
Personība ir iegūto un iedzimto īpašību kopums, kas raksturo indivīdu un padara to unikālu.
Pētījumā tiek analizēts domāšanas produkts un domāšanas process – kā tiek apstrādāta informācija, kā notiek iegaumēšana un valodas producēšana.
Tiek apskatīts vai bilingvi ir vai nav pārāki pār monolingviem kopumā.

Trīs eksperimenti aptvēra 120 bērnus 5–9 gadu vecumā.
Bērniem bija jāizvērtē teikumu sintaktiskā pareizība neatkarīgi no to nozīmes. Teikumi varēja būt:
gramatiski un semantiski pareizi (Kāpēc suns tik skaļi rej?),
semantiski pareizi, bet gramatiski nepareizi (Kāpēc suns tik rej skaļi?),
gramatiski pareizi, bet semantiski nepareizi (Kāpēc kaķis tik skaļi rej?),
gramatiski un semantiski nepareizi (Kāpēc kaķis tik rej skaļi?).…

Autora komentārsAtvērt
Atlants