Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 08.05.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Kompetences prezentācijā un moderācijā: kopīgais un atšķirīgais', 1.
  • Eseja 'Kompetences prezentācijā un moderācijā: kopīgais un atšķirīgais', 2.
  • Eseja 'Kompetences prezentācijā un moderācijā: kopīgais un atšķirīgais', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Kopīgais prezentācijā un moderācijā ir tas, ka nedrīkst novirzīties no temata un mērķa, jācenšas iekļauties atvēlētajā laikā. Gan prezentācija, gan moderācija ir saistīta ar efektīvu komunikāciju un ir jācenšas rūpīgi saplānot un strukturēt. Būtisks elements moderācijā, kā arī prezentācijā, ir dažādu jautājumu uzdošana. Prezentācijā jautājumu auditorijai būs mazāk, bet vienalga ir jāpievērš uzmanība, vai katrā situācijā tiek lietots pareizais jautājuma veids (atvērtais, slēgtais, alternatīvais, atpakaļ nodotais). Moderācijā ievads ir nepieciešams, lai saliedētu komandu un radītu darba spēju, bet beigās jāparāda sasniegtie panākumi. Līdzīgi arī prezentācijā ir nepieciešams ievads, galvenā daļa un nobeigums. Ievadam jābūt interesantam un aizraujošam, un tajā īsi jāpasaka un sīkāk jāpaskaidro apceramā jautājuma svarīgumu, kā arī to, kas oratoru pamudinājis izteikties. Gan moderācijā, gan prezentācijā plāna punktiem ir secīgi ar loģiskām pārejām uz nākamo – no vienas problēmas uz otru. Bieži sastopamais viedoklis, ka prezentācijā galvenais ir ārējais saturs, bet moderācijā – iekšējais, ir pilnīgi nepareizs. Abos gadījumos tie sader kopā. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants