Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 20.10.2020.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Psihofizioloģija', 1.
  • Konspekts 'Psihofizioloģija', 2.
  • Konspekts 'Psihofizioloģija', 3.
  • Konspekts 'Psihofizioloģija', 4.
  • Konspekts 'Psihofizioloģija', 5.
  • Konspekts 'Psihofizioloģija', 6.
  • Konspekts 'Psihofizioloģija', 7.
  • Konspekts 'Psihofizioloģija', 8.
  • Konspekts 'Psihofizioloģija', 9.
  • Konspekts 'Psihofizioloģija', 10.
  • Konspekts 'Psihofizioloģija', 11.
  • Konspekts 'Psihofizioloģija', 12.
  • Konspekts 'Psihofizioloģija', 13.
  • Konspekts 'Psihofizioloģija', 14.
  • Konspekts 'Psihofizioloģija', 15.
  • Konspekts 'Psihofizioloģija', 16.
  • Konspekts 'Psihofizioloģija', 17.
  • Konspekts 'Psihofizioloģija', 18.
  • Konspekts 'Psihofizioloģija', 19.
  • Konspekts 'Psihofizioloģija', 20.
  • Konspekts 'Psihofizioloģija', 21.
  • Konspekts 'Psihofizioloģija', 22.
  • Konspekts 'Psihofizioloģija', 23.
Darba fragmentsAizvērt

Hipokamps ir pildspalva, ar kuru mēs rakstām mūsu ilglaicīgās atmiņas, bet tinte ir sensorie receptori un papīrs – pusložu garoza.
H.M. gadījums atklāja arī vēl līdz šim laikam (20.gs.vidum) neizprastu atmiņas formēšanās un noglabāšanas procesus – apmācība, kas saistīta ar iemaņu (motoro) atmiņu, notiek bez hipokampa līdzdalības.
Hipokampā aizsākas deklaratīvās atmiņas pēdu veidošana; defekti izpaužas kā nespēja aktualizēt nesen ielāgoto (anterogrādā amnēzija), mazak – kā nespēja atsaukt atmiņā sen ielāgoto – retrogrādā amnēzija. Tomēr: Iemaņu (procedurālā) atmiņa veidojas un aktualizējas bez hipokampa līdzdalības.
Atmiņas konsolidēšana:
Molekulārā konsolidēšana (citkārt sauc arī par celulāro jeb šūnu konsolidēšanu) Sinapšu ilglaicīgā potencēšana – LTP – long term potentiation (saistīta ar proteīnu sintēzi). Pamatu pamats.
Neironālo tīklu konsolidēšana (sistēmu konsolidēšana) Epizodiskā atmiņa, kas sākotnēji formējas hipokampā, pamazām tiek translocēta uz citiem smadzeņu apvidiem; šis process aizsākas jau nomodā, bet tā intensitāte pieaug miegā.
Rekonsolidēšana Aktualizējot atmiņā saglabātu informāciju, atmiņas engramma atkal kļūst “nestabila” (labila) un ir nepieciešama jauna konsolidēšana (rekonsolidēšana); Mācību materiāla atkārtošana saistīta ar rekonsolidēšanu.
Aleksandrs Lurija (1902–1977) Pie A.Lurija, krievu psihologa, 1920.gadā ieradās kāds ebreju izcelsmes žurnālists, kuram bija ekstraordināra atmiņa – bez laika un kapacitātes limita, un tā sākās Lurija mūža pētījums (Maza grāmata par lielu atmiņu).

Autora komentārsAtvērt
Atlants