Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 07.01.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 9 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Vēsturiskā tiesību skola ', 1.
  • Referāts 'Vēsturiskā tiesību skola ', 2.
  • Referāts 'Vēsturiskā tiesību skola ', 3.
  • Referāts 'Vēsturiskā tiesību skola ', 4.
  • Referāts 'Vēsturiskā tiesību skola ', 5.
  • Referāts 'Vēsturiskā tiesību skola ', 6.
  • Referāts 'Vēsturiskā tiesību skola ', 7.
  • Referāts 'Vēsturiskā tiesību skola ', 8.
  • Referāts 'Vēsturiskā tiesību skola ', 9.
  • Referāts 'Vēsturiskā tiesību skola ', 10.
  • Referāts 'Vēsturiskā tiesību skola ', 11.
  • Referāts 'Vēsturiskā tiesību skola ', 12.
  • Referāts 'Vēsturiskā tiesību skola ', 13.
  • Referāts 'Vēsturiskā tiesību skola ', 14.
  • Referāts 'Vēsturiskā tiesību skola ', 15.
  • Referāts 'Vēsturiskā tiesību skola ', 16.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    1
1.  Vēsturiskās tiesību skolas galvenās idejas    3
2.  Gustava Hugo uzskati    6
3.  Karla Fridriha fon Saviņjī uzskati    8
4.  G.F.Puhtas uzskati    12
  Nobeigums    14
  Izmantotā literatūra    16
Darba fragmentsAizvērt

Mūsdienās tiesību teorijā tiesību izcelsme tiek skaidrota, balstoties uz dabisko tiesību teorijas gūtajām atziņām, taču apskatot tiesību izcelsmes traktējumu vēsturisko attīstību, jāsecina, ka ne vienmēr teorētiķi bijuši vienisprātis par šīs parādības izcelsmi. Analizējot tiesībpētnieku domas šajā jautājumā, jāsecina, ka jau no antīkajiem laikiem, kad cilvēki tikai mēģināja rast atbildes uz tiesību izcelsmes avotu un citiem ar tiesību saistītiem jautājumiem, redzam, ka dabisko tiesību teorijai laika gaitā bijuši savi pretinieki, kas to ir nesaudzīgi kritizējuši. Vieni no šādiem kritizētājiem bija vēsturiskās tiesību skolas pārstāvji, kuri, kritizējot dabiskās tiesību skolas trūkumus, mēģināja dot savu skaidrojumu tiesību izcelsmei.
Lai padziļinātu darba autores zināšanas par pretēji dabiskās tiesību skolas idejām orientētu tiesību skolu, proti, par vēsturisko tiesību skolu, darba autore izvēlējās referāta nosaukumu “Vēsturiskās tiesību skolas mācība par tiesībām”.
Šī darba mērķis ir apskatīt vēsturiskās tiesību skolas vadošo pārstāvju galvenās idejas, salīdzināt šīs idejas ar dabiskās tiesību skolas pārstāvju galvenajām idejām un parādīt atšķirības abu skolu pārstāvju idejās. Lai sasniegtu šī darba mērķi, ir izvirzīti sekojoši uzdevumi: apskatīt vēsturiskās tiesību skolas galvenās idejas, apskatīt šīs skolas galveno pārstāvju uzskatus par tiesību izcelsmi un citiem ar tiesībām saistītiem jautājumiem, salīdzināt un parādīt vēsturiskās tiesību skolas un dabiskās tiesību skolas ideju atšķirības.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants