Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 26.09.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Personības attīstība', 1.
  • Referāts 'Personības attīstība', 2.
  • Referāts 'Personības attīstība', 3.
  • Referāts 'Personības attīstība', 4.
  • Referāts 'Personības attīstība', 5.
  • Referāts 'Personības attīstība', 6.
  • Referāts 'Personības attīstība', 7.
  • Referāts 'Personības attīstība', 8.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
  Personības jēdziens    4
  Personības jēdziens, tās veidošanās    4
  Jēdziens par personību pedagogu, psihologu un filozofu skatījumā    5
  Personības attīstības faktori    6
  Personības attīstības virzošie faktori    6
  Raksturs    6
  Secinājumi    8
  Izmantotā literatūra    9
Darba fragmentsAizvērt

Personības jēdziens
Personības definīciju ir daudz. Piemēram, personību var definēt kā cilvēka neatkārtojamu īpašību un īpatnību kopumu, kas vienu indivīdu ļauj atšķirt no otra. Personība veidojas sabiedrisku attiecību sistēmā un pati atklājas šajās attiecībās- attieksmē pret dabu, citiem cilvēkiem un pašam pret sevi. Pedagoģijā un psiholoģijā ar personību saprot katru apzinīgu cilvēku, kas sasniedzis sava laika civilizācijas līmeni , viņam ir savs status un sabiedriski nozīmīga loma sabiedrībā. Personības struktūru veido cilvēka vajadzības, intereses, zināšanas un prasmes, spējas, temperaments un raksturs.
Cilvēkam pieaugot, izmainās viņa vajadzības, motīvi, uzvedība, statuss un loma sabiedrībā. Cilvēka attīstības un daudzveidīgo kontaktu procesā pilnveidojas arī viņa personība.
Mūsdienās liela loma tiek piešķirta cilvēkam un viņa kā indivīda eksistencei sabiedrībā. Cilvēka spēju integrēties sabiedrībā nosaka viss viņa personības īpašību kopums, pie kura veidošanās svarīga vieta ierādāma skolai. Skolā veidojas bērna dzīvē pirmā komunikācijas pieredze kolektīvā, kas ir saistīta ne vairs tikai ar rotaļu darbību, kā pirmsskolas vecumā, bet ar mācību darbu, kas pēc savas sarežģītības un organizētības pakāpes ieņem krietni augstāku pakāpi. Tas, kā skolēns iekļaujas kolektīvā jau pirmajos skolas gados, lielā mērā nosaka viņa tālāko attīstību, viņa veiksmes un neveiksmes mācību un socializācijas procesā. Svarīga vieta socializācijas procesā ir skolēna prasmei ieiet kolektīvā kā personībai, integrēties, nezaudējot savas personības būtiskās iezīmes.

Autora komentārsAtvērt
Atlants