Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 16.09.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Pētījuma projekta izstrāde', 1.
  • Konspekts 'Pētījuma projekta izstrāde', 2.
  • Konspekts 'Pētījuma projekta izstrāde', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Pētījumu dizains ir uzbūve vai plāns, kuru izmanto, lai vadīt mārketinga pētījumu projektus. Labi izstrādāts pētījumu dizains nodrošina efektīvu un kvalitatīvu mārketinga pētījumu projektu vadīšanu.
Pētījumu dizainam ir sekojošie uzdevumi:
noteikt vajadzīgo informāciju;
plānot pētnieciskas, aprakstošas, nejaušas pētījumu fāzes;
atzīmēt mērīšanas procesus;
izveidot un pārbaudīt aptaujas jautājumus vai citas datu vākšanas formas;
izveidot paraugu;
izstrādāt datu analīzes plānu.
Pastāv noteikta pētījumu dizaina klasifikācija. Pēc tādas klasifikācijas pētījumu dizainu var iedalīt trīs veidos:
pētnieciskais pētījums. Pētnieciskā pētījuma pamatā ir jauno ideju un uzskatu atklājums. Tāds pētījums dod pamatojumu, kas pēc tam transformējās konkrētos pētījuma objektos un metodēs, kā tos objektus izpētīt;
aprakstošais pētījums. Aprakstošais pētījums noteic biežumu, ar kuru kaut kas notiek, kā arī attiecības starp diviem mainīgiem lielumiem. Tādus pētījumus parasti virza sākotnējas hipotēzes;…

Autora komentārsAtvērt
Atlants