Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 04.02.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 10 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Mācību darba kvalitāte', 1.
  • Referāts 'Mācību darba kvalitāte', 2.
  • Referāts 'Mācību darba kvalitāte', 3.
  • Referāts 'Mācību darba kvalitāte', 4.
  • Referāts 'Mācību darba kvalitāte', 5.
  • Referāts 'Mācību darba kvalitāte', 6.
  • Referāts 'Mācību darba kvalitāte', 7.
  • Referāts 'Mācību darba kvalitāte', 8.
  • Referāts 'Mācību darba kvalitāte', 9.
  • Referāts 'Mācību darba kvalitāte', 10.
  • Referāts 'Mācību darba kvalitāte', 11.
  • Referāts 'Mācību darba kvalitāte', 12.
  • Referāts 'Mācību darba kvalitāte', 13.
  • Referāts 'Mācību darba kvalitāte', 14.
  • Referāts 'Mācību darba kvalitāte', 15.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Mācību darbs    4
2.  Kvalitātes jēdziens izglītībā    5
3.  Kvalitātes kritēriji    7
4.  Mācību darba kvalitātes izpēte un izvērtējums BJC „Laimīte”    9
4.1.  BJC „Laimīte” – interešu izglītības iestāde    9
4.2.  Vecāku līdzdalība    11
4.3.  Pieredzes apmaiņas braucieni un starptautiskā jauniešu apmaiņa    12
4.4.  Pedagogu vērtēšana    13
4.5.  Aptaujā iegūtie dati un to analīze    14
  Secinājumi    17
  Izmantoto avotu saraksts    18
  Pielikumi    19
  1.pielikums. Aptaujas anketa    20
Darba fragmentsAizvērt

Iekļaujoties un attīstoties Eiropas un pasaules apritē, Latvijā ir nepieciešams pilnveidot mācību darba kvalitāti visās izglītības iestādēs, atbilstoši sabiedrības vajadzībām, nodrošinot skolēnu individuālo spēju attīstīšanu. Katram laikmetam ir savas vērtības un ideāli. Demokrātija izvirza priekšā cilvēku – atbildīgu un patstāvīgu, kas ir brīvs savā izvēlē un darbībā pamatojas uz iekšējiem motīviem.
Šodienas modernā sabiedrība pieprasa no izglītības augstu kvalitāti un no katras šajā procesā iesaistītās puses atbildību par procesu un tajā sasniedzamo rezultātu. (8)
Sociālās pārmaiņas, kas saistītas ar iestāšanos Eiropas Savienībā, pieprasa mērķtiecīgu izglītības sistēmas pilnveidošanos. Būtiska nozīme ir iegūtajai izglītības kvalitātei.
Šādu darba tēmu izvēlējos tāpēc, ka vēlējos daudz detalizētāk izpētīt savas darba vietas mācību darba kvalitāti un dalīties savā pozitīvā pieredzē ar kolēģiem. Darba aktualitāte pamatojas ar to, ka kvalitātes jautājums izglītības iestādēs vienmēr ir bijis un ir ļoti aktuāls.
Mērķis: mācību darba kvalitātes izpēte un izvērtējums Bērnu un jauniešu centrā (turpmāk BJC) „Laimīte”
Uzdevumi: 1) raksturot mācību darbu, tā specifiku;
2) raksturot kvalitātes būtību;
3) noteikt un analizēt kvalitātes kritērijus;
4) veikt anketēšanu par mācību darba kvalitāti BJC „Laimīte”.
Pētnieciskais jautājums: kādi kritēriji ietekmē mācību darba kvalitāti?
Pētījuma metodes: 1) literatūras izpēte;
2) aptaujas metode – anketēšana;
3) matemātiskās statistikas datu apstrāde un analīze;
4) grafiskās attēlošanas metode.
1. MĀCĪBU DARBS
Izvēloties veidu, kā labāk uzsākt darbu mācību procesa organizācijā, jāpievērš uzmanība trim pamatjautājumiem:
mācību satura apguves organizācijai;
vērtēšanas procesam;
mācību vielas pasniegšanas metodikai. (3, 20 lpp.)
Mācību darbs klasē jāpiemēro integrētas būtnes attīstības perspektīvai. Daži skolotāji neapzinās saikni starp vispārējiem uzdevumiem un esošo praksi klasē. Tādēļ daudzām skolām ir jāveic svarīgs un nepieciešams darbs, lai:
apzinātos saikni starp uzdevumiem, cilvēces izpratni, mācīšanos, sabiedrību, skolotāju un skolēnu lomu, satura un metožu izvēli un izvērtēšanu;
apgūtu un attīstītu metodiku saskaņā ar vienoto izglītības izpratni. (1, 38 lpp.)
Kvalitātes uzlabošana nav iespējama, ja netiek izvērtēts esošais stāvoklis. Tikai pēc tam var vienoties par uzdevumiem un metodēm, kā šos mērķus sasniegt. Šai analīzei ir jāietver visus iestādes mērķus, darbības virzienus un vērtību kritērijus. (4, 36 lpp.).…

Autora komentārsAtvērt
Atlants