Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 19.01.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 11 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Sava ķermeņa tēla uztveres specifika pusaudžiem', 1.
  • Referāts 'Sava ķermeņa tēla uztveres specifika pusaudžiem', 2.
  • Referāts 'Sava ķermeņa tēla uztveres specifika pusaudžiem', 3.
  • Referāts 'Sava ķermeņa tēla uztveres specifika pusaudžiem', 4.
  • Referāts 'Sava ķermeņa tēla uztveres specifika pusaudžiem', 5.
  • Referāts 'Sava ķermeņa tēla uztveres specifika pusaudžiem', 6.
  • Referāts 'Sava ķermeņa tēla uztveres specifika pusaudžiem', 7.
  • Referāts 'Sava ķermeņa tēla uztveres specifika pusaudžiem', 8.
  • Referāts 'Sava ķermeņa tēla uztveres specifika pusaudžiem', 9.
  • Referāts 'Sava ķermeņa tēla uztveres specifika pusaudžiem', 10.
  • Referāts 'Sava ķermeņa tēla uztveres specifika pusaudžiem', 11.
  • Referāts 'Sava ķermeņa tēla uztveres specifika pusaudžiem', 12.
  • Referāts 'Sava ķermeņa tēla uztveres specifika pusaudžiem', 13.
  • Referāts 'Sava ķermeņa tēla uztveres specifika pusaudžiem', 14.
  • Referāts 'Sava ķermeņa tēla uztveres specifika pusaudžiem', 15.
  • Referāts 'Sava ķermeņa tēla uztveres specifika pusaudžiem', 16.
  • Referāts 'Sava ķermeņa tēla uztveres specifika pusaudžiem', 17.
  • Referāts 'Sava ķermeņa tēla uztveres specifika pusaudžiem', 18.
  • Referāts 'Sava ķermeņa tēla uztveres specifika pusaudžiem', 19.
  • Referāts 'Sava ķermeņa tēla uztveres specifika pusaudžiem', 20.
  • Referāts 'Sava ķermeņa tēla uztveres specifika pusaudžiem', 21.
  • Referāts 'Sava ķermeņa tēla uztveres specifika pusaudžiem', 22.
  • Referāts 'Sava ķermeņa tēla uztveres specifika pusaudžiem', 23.
  • Referāts 'Sava ķermeņa tēla uztveres specifika pusaudžiem', 24.
  • Referāts 'Sava ķermeņa tēla uztveres specifika pusaudžiem', 25.
  • Referāts 'Sava ķermeņa tēla uztveres specifika pusaudžiem', 26.
  • Referāts 'Sava ķermeņa tēla uztveres specifika pusaudžiem', 27.
  • Referāts 'Sava ķermeņa tēla uztveres specifika pusaudžiem', 28.
  • Referāts 'Sava ķermeņa tēla uztveres specifika pusaudžiem', 29.
  • Referāts 'Sava ķermeņa tēla uztveres specifika pusaudžiem', 30.
  • Referāts 'Sava ķermeņa tēla uztveres specifika pusaudžiem', 31.
  • Referāts 'Sava ķermeņa tēla uztveres specifika pusaudžiem', 32.
  • Referāts 'Sava ķermeņa tēla uztveres specifika pusaudžiem', 33.
  • Referāts 'Sava ķermeņa tēla uztveres specifika pusaudžiem', 34.
  • Referāts 'Sava ķermeņa tēla uztveres specifika pusaudžiem', 35.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Pusaudžu vecumposmu īpatnības    5
1.1.  Fizioloģiskās īpatnības    6
1.2.  Emocionālās īpatnības    7
1.3.  Sociālās īpatnības    9
2.  Ķermeņa loma pusaudžu pašidentitātes veidošanā    11
2.1.  Seksuālās identitātes veidošanās    12
2.2.  Vēlme “izcelties”, būt saredzētam kā personībai    14
2.3.  Vēlme līdzināties idealizētiem ārējiem objektiem    15
2.4.  Pašvērtējuma saistība ar vienaudžu grupas vērtējumu    16
3.  Neapmierinātība ar savu ķermeni pataloģiskās formas    18
3.1.  Dismorfofobija, Dismorfomānija    18
3.2.  Anoreksija, Bulīmija    19
  Secinājumi    21
4.  Sava ķermeņa uztveres izpēte pusaudžu vecumā    22
4.1  Izlases raksturojums    22
4.2  Izmantotās metodikas un pētījuma norises apraksts    23
4.3  Pētījuma rezultāti    24
4.4  Iegūto rezultātu analīze un interpretācija    30
  Secinājumi    31
  Nobeigums    32
  Izmantotās literatūras saraksts    33
  Anotācija    34
Darba fragmentsAizvērt

1. Pusaudžu vecumposmu īpatnības

Eriks H. Eriksons raksta, ka pusaudžu laikam raksturīga izvairība, emociju izvirdumi, nevaldāmība. Sākas sapņošana – pusaudzis atklāj savu –ES. Viņš sevi salīdzina ar tuviniekiem un biedriem. Viņš aptver laika jēdzienu un sāk kaldināt nākotnes plānus. Pusaudzis sevi garīgi meklē, pēta, noslēdzas vientulībā, viņš pūlas saprast, kas ar viņu notiek. Eriksons uzsver, ka tieši pusaudža vecumā indivīdā izveidojas fizioloģiskās augšanas, garīgā brieduma un sociālās atbildības priekšnosacījumi, kas ļauj pieredzēt un pārdzīvot identitātes krīzi. Šinī posmā identitāte iegūst noteiktu formu, kas izšķiroši ietekmē indivīda tālāko dzīvi. Viņš saka, ka jāapzinās - ka tikai patiesa iekšējās identitātes apziņa iezīmē pusaudzības beigas; un – šī apziņa ir priekšnoteikums tālākam individuālam nobriedumam. Tieši pusaudža gados ego sāk uztvert kā būtiski svarīgu apkārtējās vides ideoloģisku struktūru, jo bez ideoloģiska pasaules vienkāršojuma pusaudža ego nespēj sakārtot pieredzi atkarībā no specifiskās nozīmes un lietojuma.[2] Savukārt I.Kons uzsver, ka pusaudža vecums ir pārejas vecums galvenokārt bioloģiskā izpratnē, jo tas ir dzimumnobriešanas posms, kam paralēli briedumu galvenajās līnijās sasniedz arī citas organisma bioloģiskās sistēmas.[4]

Autora komentārsAtvērt
Atlants