Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 16.04.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Publiska uzstāšanās - sagatavošanās un uzstāšanās', 1.
  • Konspekts 'Publiska uzstāšanās - sagatavošanās un uzstāšanās', 2.
  • Konspekts 'Publiska uzstāšanās - sagatavošanās un uzstāšanās', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Viens no paņēmieniem kā noturēt publikas uzmanību, ir uzaicināt cilvēku no auditorijas piedalīties prezentācijā. Tādejādi gan pats izvēlētais kolēģis, gan auditorija būs ieinteresēti sekot līdzi notiekošajam, jo, pirmkārt, viņi vēlēsies uzzināt, kas notiks ar „vienu no viņiem”, ar vienu no auditorijas, kurš nebūs iepriekš šai prezentācijai un uznācienam gatavojies. Tāpēc neatkarīgi no viņa komunikācijas prasmēm – pārējiem notiekošais šķitīs interesants. Otrkārt, ikviens auditorijas loceklis it kā sagatavos sevi, lai būtu izvēlētā cilvēka vietā, tāpēc uzmanīgi vēros notiekošo. Un treškārt, ikviens auditorijas loceklis vienlīdz interesei par notiekošo – būs arī uztraucies, ka netiek izsaukts nākamais, tādejādi sekojot līdzi notiekošajam.
Publiskā uzstāšanās lielākajā daļā cilvēku izraisa diskomfortu, tāpēc jāzina arī kā pareizi uzrunāt un motivēt auditoriju. Cilvēkiem jāzina, ka tā ir viņu brīva izvēle un neviens netiks piespiests uzstāties. Bet lai zinātu ko likt darīt izvēlētajam – atliek pielietot savu iztēli, piemēram, veikt demonstrējumu, palīdzēt prezentācijas gaitā utt. Savukārt beigās, parādot savas labās komunicēšanas iemaņas – vienmēr jāatceras aplaudēt un ja iespējams, arī apbalvot, piemēram, ar suvenīru no prezentācijas. Turklāt ja uz tā būs prezentācijas logo – tā būs lieliska reklāma ar salīdzinoši mazu ieguldījumu.1

Autora komentārsAtvērt
Atlants