Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 11.11.2015.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Kvalitatīvo pētījumu metodes: dziļās intervijas, fokusgrupas', 1.
  • Konspekts 'Kvalitatīvo pētījumu metodes: dziļās intervijas, fokusgrupas', 2.
  • Konspekts 'Kvalitatīvo pētījumu metodes: dziļās intervijas, fokusgrupas', 3.
  • Konspekts 'Kvalitatīvo pētījumu metodes: dziļās intervijas, fokusgrupas', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Svarīgi ir ieplānot diskusiju ilgumu, lai respondenti nejustos steidzināti un varētu brīvi paust un izskaidrot savu viedokli. Diskusijām jāplāno vidēji 2 stundas. Ja tiek veiktas vairākas fokusgrupas ir jāpārliecinās, ka diskusiju tēmām un gaitai jābūt organizētai līdzīgi.
Ka jau minēts, moderatoriem ir svarīga ietekme uz fokusgrupas rezultātiem. Moderatori nosaka diskusiju tempu, ievirza un vada diskusijas. Diskusiju sākuma moderators var izskaidrot tēmu, nostādīt noteikumus par savstarpējo komunikāciju, kas palīdz diskusiju virzībai. Parasti ir parocīgi diskusiju sākt ar dalībnieku vispārējo iepazīšanos, tādejādi atbrīvojot un radot komunikatīvu vidi, kam seko iepazīšanās ar svarīgākajiem tēmas jautājumiem.
Fokusgrupu laikā svarīga ir datu kodēšana, kas saistās ar galveno tēmu skaitīšanu. šī skaitīšana var ietvert, cik reizes vidēji noteikto tēmu piemin katrs indivīds, vidēji, cik tēma tiek pieminēta vienas fokusgrupas laika, un cik vidēji tēma tiek pieminēta visu fokusgrupu laikā. Datu kodēšanai seko datu analīze, kuram var izmantot kodēšanas shēmas, kas saistītas ar biežumu skaitīšanu. Tāpat moderators diskusiju beigās var izvirzīt sarunu, kur dalībnieki dalās ar informāciju, ko viņi ir ieguvuši un iemācījušies no šīs fokusgrupas. Tādejādi analizējot dalībnieku ieguvumu.

Autora komentārsAtvērt
Atlants