Vērtējums:
Publicēts: 21.07.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Konkurence', 1.
  • Referāts 'Konkurence', 2.
  • Referāts 'Konkurence', 3.
  • Referāts 'Konkurence', 4.
  • Referāts 'Konkurence', 5.
  • Referāts 'Konkurence', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Konkurences vispārīgs raksturojums


Vārds konkurence ir cēlies no latīņu vārda concurence, kas nozīmē cīņu starp konkurentiem. Concurrentia – skriet kopā, sacensties.

Konkurenti, rakstīts LR Konkurences likumā, ir divi vai vairāki tirgus dalībnieki, kas sacenšas vai atrodas tādos apstākļos, kuros tie var sacensties viena veida vai savstarpēji aizstājamu preču ražošanā vai realizācijā konkrētajā tirgū.

Konkurence ir uzņēmuma stratēģija un tāda ekonomiski patstāvīgu uzņēmumu sacensības, kas efektīvi ierobežo atsevišķu uzņēmumu spēju ietekmēt vispārējos preču apgrozības apstākļus(cenu, piedāvājumu) un veicina preču ražošanu un pakalpojumu sniegšanu atbilstoši pieprasījumam. (Skaidrojošā ekonomisko terminu vārdnīca, RTU, 1994.)

Konkurence ir cīņa starp konkurentiem par visizdevīgākajiem preču pārdošanas un pirkšanas nosacījumiem. Tā ir divu vai vairāku personu, vai arī organizāciju mēģinājumi iegūt vienas un tās pašas preces, pakalpojumus vai ražošanas un finansu resursus. Tas nozīmē, ka patērētāji konkurē ar citiem patērētājiem, bet ražotāji konkurē ar citiem ražotājiem. Tā ir savstarpēja sacensība par labākām pirkšanas un pārdošanas iespējām, lielāku peļņu.

Autora komentārsAtvērt
Atlants