Vērtējums:
Publicēts: 02.11.2016.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Pamatskolas
Literatūras saraksts: 8 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Kultūra un izglītība Padomju Latvijā', 1.
  • Referāts 'Kultūra un izglītība Padomju Latvijā', 2.
  • Referāts 'Kultūra un izglītība Padomju Latvijā', 3.
  • Referāts 'Kultūra un izglītība Padomju Latvijā', 4.
  • Referāts 'Kultūra un izglītība Padomju Latvijā', 5.
  • Referāts 'Kultūra un izglītība Padomju Latvijā', 6.
  • Referāts 'Kultūra un izglītība Padomju Latvijā', 7.
  • Referāts 'Kultūra un izglītība Padomju Latvijā', 8.
  • Referāts 'Kultūra un izglītība Padomju Latvijā', 9.
  • Referāts 'Kultūra un izglītība Padomju Latvijā', 10.
  • Referāts 'Kultūra un izglītība Padomju Latvijā', 11.
  • Referāts 'Kultūra un izglītība Padomju Latvijā', 12.
  • Referāts 'Kultūra un izglītība Padomju Latvijā', 13.
  • Referāts 'Kultūra un izglītība Padomju Latvijā', 14.
  • Referāts 'Kultūra un izglītība Padomju Latvijā', 15.
  • Referāts 'Kultūra un izglītība Padomju Latvijā', 16.
  • Referāts 'Kultūra un izglītība Padomju Latvijā', 17.
  • Referāts 'Kultūra un izglītība Padomju Latvijā', 18.
  • Referāts 'Kultūra un izglītība Padomju Latvijā', 19.
  • Referāts 'Kultūra un izglītība Padomju Latvijā', 20.
  • Referāts 'Kultūra un izglītība Padomju Latvijā', 21.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Izglītība    4
1.2.  Obligātā vispārējā izglītība    7
1.3.  Disciplīna un skolas dzīves reglamentācija    9
1.4.  Mācību procesa organizācija    11
1.5.  Mācību satura sovetzācija    13
2.  Kultūra    15
  Secinājumi    18
  Izmantotā literatūra/ avoti    19
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
1. Padomju laikā gan skolēniem, gan pieaugušajiem bija jābūt labā fiziskajā formā, lai visi būtu gatavi negaidītam karam.
2. Visiem bērniem bija obligāta pamatizglītība.
3. Latvijas izglītības darbinieku uzskati, izglītība, no neatkarīgās Latvijas skolas mantotās tradīcijas arī ietekmēja padomju skolas veidošanos Latvijā.
4. Padomju skolotāja galvenais uzdevums, strādājot klasē, bija nodrošināt disciplīnu un panākt, lai visi bērni stundu laikā intensīvi strādā.
5. 1954. gadā Izglītības ministrija izdeva pavēli, kuras mērķis bija ievest vienveidību skolotāju sveicināšanā.
6. Sabiedrībā bija augsts radošo profesiju prestižs.
7. Kultūras dzīvi kontrolēja un finansēja valsts.
8. Padomju Latvijā kultūra bija īpaši cenzēta.
9. Padomju vara visus privātos uzņēmumus nacionalizēja.
10. Tika veidotas radošās savienības – lai apvienotu un vieglāk pakļautu režīma kontrolei dažādu nozaru mākslas darbiniekus.
11. Komunistiskā ideoloģija sludināja, ka reliģija ir pagātnes palieka, no kuras sabiedrībai jāatbrīvojas.
12. Uzreiz pēc kara Latvijas izglītības sistēmas pārlikšana uz padomju
sliedēm no vienas puses gāja vieglāk nekā pirms kara.

Atlants