Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 14.09.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Automobiļu balstiekārtas', 1.
  • Konspekts 'Automobiļu balstiekārtas', 2.
  • Konspekts 'Automobiļu balstiekārtas', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Elastīgo balstiekārtu tipi. Lai nodrošinātu kustības laidenumu, spēkrata gaitas iekārtā iebūvē elastīgo balstiekārtu, izmantojot spirālatsperes, puseliptiskās slokšņu atsperes, hidrauliskos amortizatorus un vērpstieņus.
Atsperojums mazina ceļa nelīdzenumu radītos triecienus, slāpē automobiļa šūpošanos un pretojas virsbūves sāngāzei, kā arī pārnes spēkus starp riteņiem un virsbūvi.
Automobiļa virsbūves šūpošanos slāpē amortizatori, bet virsbūves sāngāzei pretojas šķērsstabilizātors.
Atkarībā no riteņu un virsbūves savstarpējās iedarbes atsperojumus iedala atkarīgos un neatkarīgos.
Neatkarīgais atsperojums. Vertikālo slodzi uzņem cilindriska spirālatspere, apakšējā svira un aksiāls lodīšu gultnis. Spirālatspere mīkstina ceļa nelīdzenumu triecienus. Atsperes darbības galējos stāvokļus ierobežo gumijas buferi.


Autora komentārsAtvērt
Atlants