Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 08.04.2019.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Paraugs 'Dzejoļu analīze', 1.
  • Paraugs 'Dzejoļu analīze', 2.
  • Paraugs 'Dzejoļu analīze', 3.
  • Paraugs 'Dzejoļu analīze', 4.
  • Paraugs 'Dzejoļu analīze', 5.
  • Paraugs 'Dzejoļu analīze', 6.
  • Paraugs 'Dzejoļu analīze', 7.
  • Paraugs 'Dzejoļu analīze', 8.
  • Paraugs 'Dzejoļu analīze', 9.
  • Paraugs 'Dzejoļu analīze', 10.
Darba fragmentsAizvērt

10.Jānis Baltvilks „Ezis? Tas neesmu” – dzejolis par ezi un kastaņiem (par rudeni)
Ezis? Tas neesmu es.
Neskatiet vīru no cepures!
Redziet, cik zarā man brāļu daudz.
Mūs visus par kastaņiem sauc.
• Bērnus var aicināt pastāstīt, kā viņiem šķiet, ko nozīmē dzejolī minētais sakāmvārds: „Neskatiet vīru no cepures”, un kādās situācijās to izmanto (latviešu valoda/sociālās zinības).
• Bērni no dažādiem dabas materiāliem vai plastilīna var izveidot ezi (mājturība/vizuālā māksla).
• Skolotājs var atnest un parādīt bērniem kastaņus, kas vēl atrodas adatainajā čaulā. Bērni tos var izpētīt, lai izsecinātu, kādēļ ezis šajā dzejolī tos dēvē par brāļiem (dabas zinības).

Autora komentārsAtvērt
Atlants