Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 19.06.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Komenska didaktiskās idejas un to mūsdienīgums', 1.
  • Konspekts 'Komenska didaktiskās idejas un to mūsdienīgums', 2.
  • Konspekts 'Komenska didaktiskās idejas un to mūsdienīgums', 3.
  • Konspekts 'Komenska didaktiskās idejas un to mūsdienīgums', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Jan Amoss Komenskis ir mūsdienu pedagoģijas tēvs. Viņa grāmata "Lielā didaktika”, publicēta Amsterdamā 1654. gadā ir viena no pirmām zinātniski – pedagoģiskām grāmatām. Tajā it kā sakausējas jauna laika pedagoģijas idejas un formulēti sensualistiskie pedagoģiskie principi. Komenskis aicina bagātināt bērna apziņu, iepazīstinot viņu ar priekšmetiem un parādījumiem no jutekliski uztvertās pasaules. Traktātā tiek apskatīta doma par nepieciešamību izmantot pedagoģiskā procesa zināšanu likumsakarību pedagoģiskajā praksē. Komenska uzskati bija pretrunā ar Viduslaika dogmām. Katrā personībā viņš redzēja dabas perfektu radījumu, viņš aizstāvēja cilvēka tiesības attīstīt jebkuru no tā iespējām. Komenskis bija pirmais pedagogs kas secīgi pamatoja dabas līdzības principu audzināšanā. Čehu zinātniekam dabas līdzība nozīmēja to, ka attiecība uz dabu visi cilvēki ir vientiesīgi. Fundamentāla Komenska pedagoģijas ideja ir pansofisms – tas ir visu iepriekš iegūto zināšanu apkopošana un pasniegšana visiem cilvēkiem caur skolu un visiem saprotamā valodā neatkarīgi no tautības, reliģiskiem uzskatiem un sociālā statusa. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants