Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 31.10.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Eksāmena jautājumi tirgzinībās', 1.
  • Konspekts 'Eksāmena jautājumi tirgzinībās', 2.
  • Konspekts 'Eksāmena jautājumi tirgzinībās', 3.
  • Konspekts 'Eksāmena jautājumi tirgzinībās', 4.
  • Konspekts 'Eksāmena jautājumi tirgzinībās', 5.
  • Konspekts 'Eksāmena jautājumi tirgzinībās', 6.
Darba fragmentsAizvērt

1. Tirgzinību jēdziens un tā nozīme ekonomikā.
Tirgzinības ir ekonomikas nozare, kas nodarbojas ar preču sadali un maiņu. Tas ir cilvēku darbības veids, kas ir vērsts uz patērētāju vajadzību apmierināšanu maiņas ceļā. Izšķir četras galvenās tirgzinību funkcijas:
analīze;
plānošana;
darbība;
kontrole.
Termins mārketings ekonomiskajā literatūrā parādījās 19.un 20.gs. mijā un tiešā nozīmē skaidrojams kā tirgus darbība, darbs ar tirgu. Mārketings ir uzņēmuma vadīšanas process, kurā tiek izzinātas, prognozētas un efektīvi apmierinātas klientu vēlmes, gūstot peļņu uzņēmumam. Mārketinga struktūru veido patērētāji, prece, cena un cenas politika, vieta – sadales kanāls, preču virzība tirgū. Mārketinga funkcijas ir apkārtējās vides analīze, tirgus izpēte, cenas plānošana, sadales kanālu un starpnieku daudzuma noteikšana. Mārketinga pamatelementi ir: vēlmes, vajadzības, pieprasījums, produkti, vērtējums, maiņa, darījumi, tirgus.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants