Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 16.03.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Klases pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums', 1.
  • Eseja 'Klases pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums', 2.
  • Eseja 'Klases pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums', 3.
Darba fragmentsAizvērt


Kā audzināmā klase tika izvēlēta 7. a klase. Šī klase tika izvēlēta tāpēc, ka man jau iepriekš nācās saskarties ar 7.a klases skolēniem. x. pamatskolā es strādāju jau otro mācību gadu, tāpēc es izvēlējot to klasi, kuru pazīstu vislabāk. Es uzskatu, ka šī klase ir draudzīga un saskarsmē ar citiem skolotājiem rada tikai pozitīvas emocijas.
Klasē mācās 18 skolēni, no tiem ir 10 meitenes un 8 zēni. Klasē mācās dažādu tautību skolēni: 12 krievi, 4 poļi, 1 latvietis un 1 baltkrievs.
Klase ir draudzīga un saliedēta. 7. klases skolēnu vecums atbilst jaunākajam pusaudžu vecuma posmam (no 11 līdz 13 – 14 gadiem). Vecumposma īpatnības un specifiskās iezīmes būtiski ietekmē mācību procesu un savstarpējo saskarsmi, tāpēc skolotājam skolēniem ir pēc iespējas jāpalīdz. Salīdzinot ar bērnību, izmainās pusaudžu sociālā pozīcija. Skolēni ir gatavi izpildīt dažādus uzdevumus, apvainojas, ja viņu uzskata par bērnu. Novērojot 7. a klasi es konstatēju, ka skolēni labprāt izpilda skolotāja uzdevumus, ja ar viņiem runā kā ar līdzvērtīgiem. Klasē bieži vien bija tādas situācijas, kurās daži skolēni uzvedās bravūrīgi citu skolēnu un skolotāju klātbūtnē. Tas ir viena no spilgtajām jaunākā pusaudžu vecumposma īpatnībām, kas izpaužas skolēnu uzvedībā klasē un skolā. Šādas situācijas prasa no skolotājiem taktisko izturēšanos. Šajā vecumā skolēns cenšas pašrealizēties. Tāpēc vairums skolēnu apmeklē dažāda veida ārpusstundu nodarbības. Novērojot 7. a klases skolēnus mācību stundu laikā, klases stundu un ārpusstundu nodarbību laikā it konstatēts, ka skolēni ir disciplinēti un iekšēji organizēti.

Atlants