-
Mīlētākie zīmoli Latvijā
2011. - 2015. g.
Patērētājs ārzemju zīmolos vērtē kvalitāti un atpazīstamību, bet vietējos zīmolos – izcelsmi. Arī televīzijas, radio, preses vietējos zīmolus mīl, taču tam ir vienkāršs, bet būtisks skaidrojums – valoda. Kā novēroja DDB Consulting, preses nozarē auditorijas nepārklājas un krievu valodā avīzes ir vairāk mīlētas. Respektīvi, latvieši ir nepastāvīgāki attiecībā uz savu mīļāko avīzi. Jāpiebilst, ka šī nozare, kaut arī ir sarukusi, joprojām demonstrē pietiekoši labu rādītājus, īpaši attiecībā uz žurnāliem. Vai kādreiz varētu aizstāt glancēto žurnālu ar elektronisko versiju? Domāju, ka nē. Jauna žurnāla smarža, patīkami glancētās lappuses, spilgtās, uzrunājošās reklāmas sniedz patīkamas emocijas un pārdzīvojumu, un to nespēj sniegt neviena interneta mājas lapa. Arī televīzijā mīlētākie zīmoli sadalās pēc valodas, tomēr visvairāk tiek mīlēti „importētie” kanāli, kas, visticamāk, spēj piedāvāt skatītājam interesantākus raidījumus.
Mēs visi vairāk vai mazāk esam zīmolu mīlētāji, draugi vai paziņas, un mūsu mīlestību konkrētam zīmolam ietekmē virkni dažādu faktoru. Ekonomiskā krīze mūs piespieda izvēlēties izdevīgāk un racionāli izlietot savus līdzekļus, meklēt un atlasīt vērtīgākos un izdevīgākos zīmolus. Zīmīgi, ka interneta vide ir ļāvusi pietuvināties mūsu mīļākajiem zīmoliem: meklēt informāciju, izteikt viedokli un kritiku, uzklausīt baumas no saviem viedokļa līderiem un piedalīties šī zīmola reputācijas celšanā. Vēl jo vairāk, internets pavēra iespēju arī zīmolam veidot komunikāciju ar saviem mīlētājiem. Esam nepārliecināti savā izvēlē, tāpēc labprāt uzklausām citu viedokļus, lai izdarītu savu izvēli. Mūsu vērtība ir mūsu zeme, tradīcijas, tāpēc izvēlamies un mīlam Latvijā ražotus zīmolus, kas palīdzēs mums veicināt ekonomisko attīstību un virzīt Latviju kā veiksmīgu un mīlētu zīmolu.
…
Kas ir zīmola veiksmes atslēga? Labs un spēcīgs zīmols var kļūt par kompānijas veiksmes un izaugsmes pamatu, bet vājš un neveiksmīgs – novest pie tās bankrota. Zīmols rada emocionālu saikni starp patērētāju un uzņēmumu. Cilvēki tic zīmoliem, ir tiem lojāli, pērk tos un galu galā - iemīlas tajos. Latvijā mīlētie zīmoli daudziem kļuvuši par ikdienas sastāvdaļu. „Es labāk izvēlos Rimi, nevis Elvi”, „Es tev uzrakstīšu Draugos” vai „Es to sameklēju caur Google” – tā bieži varam dzirdēt no paziņām vai draugiem. Septīto gadu pēc kārtas žurnālā „Kapitāls” publicētais Latvijas mīlētāko zīmolu tops parāda, ka Latvijas patērētāji dod priekšroku gan pašmāju, gan ārzemēs ražotajiem zīmoliem, dažiem uzticoties vairāku gadu garumā, bet pie dažiem atgriežoties tikai pēc krīzes sākuma periodā. Veiksmīga simbolu, zīmju un krāsu izmantošana ir stipru un Latvijā mīlētu zīmolu pamatā, kas ļauj patērētājam viegli atšķirt un atpazīt zīmolu citu līdzīgu produktu vai pakalpojumu vidū.