Vērtējums:
Publicēts: 16.06.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Audzināšana Senajos Austrumos', 1.
  • Konspekts 'Audzināšana Senajos Austrumos', 2.
  • Konspekts 'Audzināšana Senajos Austrumos', 3.
  • Konspekts 'Audzināšana Senajos Austrumos', 4.
  • Konspekts 'Audzināšana Senajos Austrumos', 5.
  • Konspekts 'Audzināšana Senajos Austrumos', 6.
  • Konspekts 'Audzināšana Senajos Austrumos', 7.
  • Konspekts 'Audzināšana Senajos Austrumos', 8.
  • Konspekts 'Audzināšana Senajos Austrumos', 9.
  • Konspekts 'Audzināšana Senajos Austrumos', 10.
  • Konspekts 'Audzināšana Senajos Austrumos', 11.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Audzināšana pamatlicējs senajā Ķīna- Konfūcijs    4
1.1.  Audzināšana Senajā Ķīna    5
2.  Audzināšanu Senajā Indijā    7
3.  Audzināšana Senajā Ēģiptē    9
  Nobeigums    10
  Bibliogrāfija    11
Darba fragmentsAizvērt

Darba tēma- audzināšana Senajos Austrumos tika izvēlēta, jo arī mūsdienu audzināšanas sistēma līdzinās Seno valstu audzināšanai, jo no šim valstīm ir nākuši pirmsākumi un pamats mūsdienu audzināšanas sistēmai.
Pedagoģijas vēsture izgājusi garu attīstības ceļu. Daudzas pedagoģiskās vērtības ir pārdzīvojušas laikmetus un nav zaudējušas savu nozīmi arī mūsdienās.[2; 5]
Senajos Austrumos radās eksāmenu sistēma, kuru mācību procesā izmanto arī mūsdienās. Senajos Austrumos izglītošanās aktualitāte bija vīriešu vidū, mūsdienās tas ir līdzvērtīgi, jo tiesības mācīties ir gan vīriešiem, gan sievietēm, kā arī izglītību ir tiesības iegūt visiem cilvēkiem, jo visi ir līdzvērtīgi.
Mērķis: izpētīt audzināšanu Senajos Austrumos
Uzdevumi:
1.izpētīt pedagoģiska rakstura literatūru

Konfūcijs ( 551.-479. g. p. m. ē.), kurš bija slavens gudrais, kā arī nozīmīgs ķīniešu sociālais filosofs. Līdz 1911. gadam konfūcisms bija Ķīnas oficiālā ideoloģija. Konfūcisms par valsts ideaoloģiju kļuva Haņu dinastijas valdīšanas laikā. Konfūcijs neizgudroja jaunus rīcības principus, bet gan apkopoja un attīstīja paražas, kurās liela loma bija patriarhālai ģimenei, autoritātei, hierarhijai. [2; 8]
Konfūcisma pamatnostādnes:
Konfūcijs uzskatīja, ka valsts veidotājelements ir ģimene. Ja ir stabila ģimene, būs arī stabila valsts. Lai pārvaldītu valsti, valdnieks nedrīkst būt izšķērdīgs, tad tauta pati viņam sekos. Piespiežot kādu strādāt sev, nedrīkst izsaukt pret sevi naidu, un savā lielumā nedrīkst būt lepns. Tauta valdnieku patiesi cienīs tikai tad, ja viņš nebūs cietsirdīgs. Jāatceras, ka paēdusi, pārtikusi tauta ir viegli vadāma. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants