Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 15.12.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Kvalitātes vadības sistēmas', 1.
  • Konspekts 'Kvalitātes vadības sistēmas', 2.
  • Konspekts 'Kvalitātes vadības sistēmas', 3.
  • Konspekts 'Kvalitātes vadības sistēmas', 4.
  • Konspekts 'Kvalitātes vadības sistēmas', 5.
  • Konspekts 'Kvalitātes vadības sistēmas', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Kvalitātes jēdziens nav nekas jauns - tas bija pazīstams jau daudzus gadus pirms mūsu ēras, līdz ar tirdzniecības attīstību. Cilvēks, domājot par izdzīvošanu, bija spiests ražot preci apmaiņai pret līdzvērtīgu preci. Šī svarīgā tirgošanās procesa laikā visnoteicošākā loma bija preces kvalitatīvajam izskatam. Pamazām tika atpazīti prasmīgākie amatnieki un sava aroda pratēji, par kuru preces kvalitāti nebija nekādu šaubu un līdz ar to pircēji labprātāk iegādājās. tieši šīs preces .Tātad jau tajā laikā kvalitātei bija svarīga loma. Daudziem būs interesanti uzzināt, ka pirmā dokumentētā kvalitātes rokasgrāmata tika sarakstīta jau daudzus gadsimtus pirms mūsu ēras. Tā bija seno ēģiptiešu “Nāves grāmata”, kurā tie detalizēti aprakstīja mirušā ķermeņa un dvēseles sagatavošanu aizkapa dzīvei. Tutanhamona kapeņu atklāšana parādīja, ka šīs procedūras tika strikti ievērotas un mūmiju stāvoklis pierādīja, cik efektīva ir bijusi toreizējā sistēma” produkta atbilstībai noteiktām prasībām”.
Kvalitātes sistēma ir uzņēmuma augstākās vadības atbalsta organizatoriskais un tehniskais rīks, kas palīdz uzņēmumā sakārtot pienākumu un atbildību sadalījumu, pārdomāti plānot savu darbību un uzlabot darbības efektivitāti, noteikt attīstības mērķus un nepārtraukti pilnveido savu darbību.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants