Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 24.05.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Makrovide', 1.
  • Konspekts 'Makrovide', 2.
  • Konspekts 'Makrovide', 3.
  • Konspekts 'Makrovide', 4.
  • Konspekts 'Makrovide', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Jebkura ražošanas sistēma funkcionē noteiktā vidē. Ārējā vide satur visus ārējos spēkus un organizācijas, ar kurām uzņēmums sastopas savā ikdienas un stratēģiskā darbībā. Vide nekad nav stabila. Katram uzņēmumam ir jāpazīst sava apkārtējā vide un tās izmaiņas raksturs, kā arī jāprot reaģēt uz šīm izmaiņām- neveiksmes, videi pielāgojoties, var kļūt par uzņēmējdarbības neveiksmēm.
Uzņēmumu makrovidi veido ekonomiskā, politiskā, sociālā, tiesiskā, tehnoloģiskā, fiziskā un institucionālā vide.Sociālā vide. Svarīgākais no sociālajiemfaktoriem ir valsts iedzīvotāji. Viņu struktūras izmaiņas, skaitlisko pieaugumu vai samazināšanos pēta demogrāfija.Ražošanas sistēmā jāņem vērā demogrāfijas pētījumu rezultāti. Populācijas pieaugums ir izdevīgs biznesam , jo tas nozīmē tirgus potenciāla pieaugumu un bagātīgu darba tirgu. Bet zems populācijas pieaugums samazina gan patērētāju, gan darba tirgu.
Izmaiņas sabiedrībā nerobežojas tikai ar izmaiņām tās locekļu skaita ziņā un struktūrā. Ja mainās sabiedrības dzīves cikls, ieražas un vērtības, ētiskie un reliģiskie pamati , tad šīs izmaiņas var iespaidot gan kopējo darbaspēka masu, gan pircēju uzvedību.…

Atlants