Vērtējums:
Publicēts: 09.03.2020.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Eseja 'Kultūra un ķemenis', 1.
  • Eseja 'Kultūra un ķemenis', 2.
  • Eseja 'Kultūra un ķemenis', 3.
  • Eseja 'Kultūra un ķemenis', 4.
  • Eseja 'Kultūra un ķemenis', 5.
  • Eseja 'Kultūra un ķemenis', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Ķermenis, spēcīgs vai vājš, lai kāds tas būtu , tas rada sajūtu, ka mēs dzīvojam. Katrai sabiedrībai un kultūrai ir sava ķermeņa definīcija un realitātes raksturs, kurā tā eksistē. Ķermenis ir simboliska konstrukcija, tas tiek radīts pasaulē, un tas dod pasaulei atpakaļ. Tāpēc ir laba ideja atgriezties pie tā un jautāt sev, kas ir mūsu ķermenis? Kā tas jūtas, kā mēs to izmantojam, ko mēs par to domājam un kāpēc? Ir vairāki viedokļi, no kuriem mēs, kā cilvēki, redzam sevi. Viens no būtiskākajiem mūsdienu cilvēku domām ir ķermenis kā “objekts”. Kā tieši? Nu, mēs sakām "mans ķermenis", it kā tas būtu kaut kas jums pieder, vai ne? Bet mums ir „ķermeņi” un mēs „darām” kaut kādas darbības ar tiem, rūpējamies par tiem, lai viņi paliktu veseli un funkcionāli. Mēs reti redzam sevi kā pilnīgi tikai ķermeņus. Ķermenis ir resurss, kas ļauj mums mijiedarboties ar pasauli, tas nepieder „mums”. Šāda doma ir iegūta no Dekarta pieejas. Rene Descartes rakstīja: „Es domāju, tāpēc es esmu” nevis „es esmu ķermenis, tāpēc es esmu” vai „es kustos, tāpēc es esmu”. Ķermenis ir kļuvis par inertu priekšmetu, lelli diedziņos. Mēs pasauli uztveram ar acīm un tikai tad ar ausīm, tausti un citām maņām. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants