Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 18.10.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Emocionālā inteliģence, kā to attīstīt bērnos', 1.
  • Eseja 'Emocionālā inteliģence, kā to attīstīt bērnos', 2.
  • Eseja 'Emocionālā inteliģence, kā to attīstīt bērnos', 3.
  • Eseja 'Emocionālā inteliģence, kā to attīstīt bērnos', 4.
  • Eseja 'Emocionālā inteliģence, kā to attīstīt bērnos', 5.
  • Eseja 'Emocionālā inteliģence, kā to attīstīt bērnos', 6.
Darba fragmentsAizvērt

KĀ IEMĀCĪT BĒRNAM SAVALDĪT DUSMAS
Vecākiem ir svarīgi saprast, kas notiek ar viņu atvasi, un nebūt vienaldzīgiem pret mazā cilvēka emocijām, tai skaitā – dusmām. Ir dažādi veidi un paņēmieni, kā tikt ar tām galā. Būtiski dusmu kontroli iemācīt jau bērnībā. Kad cilvēks ir pieaudzis, to izdarīt ir daudz grūtāk, jo katram ir izveidojies savs noteikts emociju paušanas veids, paradumi. 2-3 gadu vecumā visbiežāk sastopamas dusmu lēkmes. Savas emocijas bērni spēj savaldīt 45% gadījumu.
Jo bērniņš mazāks, jo sliktāk spēj tikt galā ar dusmām. Mazais to mācās pakāpeniski. Ja ir, no kā. Pirmsskolas vecumā mazais visvairāk iemācās atdarinot. Lai iemācītu bērnam dusmoties adekvātā veidā un tikt galā ar dusmām, vecākiem tas jāprot pašiem.
Pirmkārt, ir jāapzinās, ka visvieglāk un labāk bērnam ko iemācīt var, rādot labu piemēru – tātad, sākot ar sevi. Otrkārt, ir jāizceļ bērna labās īpašības, nevis jānopeļ par sliktajām. Tādējādi bērns tiks iedrošināts un jutīs atbalstu, apgūstot turpmākās dzīves iemaņas. Treškārt, bērni vēl nemāk kontrolēt savas emocijas – ja viņi priecājas vai bēdājas, tad no visas sirds, ja dusmojas – tas var izvērsties par pamatīgu skandālu vai histērijas lēkmi. Ir svarīgi ar bērnu par to runāt, izrunāt situācijas, parādīt bērnam, ka saprotat viņa jūtas, tajā pašā laikā mācot kā labāk rīkoties līdzīgās situācijās. Galvenais, lai šīs pamācības tiktu sniegtas sarunas ceļā, nevis moralizētas garos monologos un valdonīgi uzspiestas.

Autora komentārsAtvērt
Atlants