Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 28.05.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 11 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Nedzirdīgo cilvēku iespējas socializēties mūsdienu sabiedrībā', 1.
  • Referāts 'Nedzirdīgo cilvēku iespējas socializēties mūsdienu sabiedrībā', 2.
  • Referāts 'Nedzirdīgo cilvēku iespējas socializēties mūsdienu sabiedrībā', 3.
  • Referāts 'Nedzirdīgo cilvēku iespējas socializēties mūsdienu sabiedrībā', 4.
  • Referāts 'Nedzirdīgo cilvēku iespējas socializēties mūsdienu sabiedrībā', 5.
  • Referāts 'Nedzirdīgo cilvēku iespējas socializēties mūsdienu sabiedrībā', 6.
  • Referāts 'Nedzirdīgo cilvēku iespējas socializēties mūsdienu sabiedrībā', 7.
  • Referāts 'Nedzirdīgo cilvēku iespējas socializēties mūsdienu sabiedrībā', 8.
  • Referāts 'Nedzirdīgo cilvēku iespējas socializēties mūsdienu sabiedrībā', 9.
  • Referāts 'Nedzirdīgo cilvēku iespējas socializēties mūsdienu sabiedrībā', 10.
  • Referāts 'Nedzirdīgo cilvēku iespējas socializēties mūsdienu sabiedrībā', 11.
  • Referāts 'Nedzirdīgo cilvēku iespējas socializēties mūsdienu sabiedrībā', 12.
  • Referāts 'Nedzirdīgo cilvēku iespējas socializēties mūsdienu sabiedrībā', 13.
  • Referāts 'Nedzirdīgo cilvēku iespējas socializēties mūsdienu sabiedrībā', 14.
  • Referāts 'Nedzirdīgo cilvēku iespējas socializēties mūsdienu sabiedrībā', 15.
  • Referāts 'Nedzirdīgo cilvēku iespējas socializēties mūsdienu sabiedrībā', 16.
  • Referāts 'Nedzirdīgo cilvēku iespējas socializēties mūsdienu sabiedrībā', 17.
  • Referāts 'Nedzirdīgo cilvēku iespējas socializēties mūsdienu sabiedrībā', 18.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Zīmju valoda – nedzirdīgo cilvēku saziņas līdzeklis    3
1.1.  Nedzirdīgo zīmju valoda kā saziņas sistēma un tās vēsturi   
1.2.  Zīmju valodas veidi   
1.3.  Surdotulku nozīme nedzirdīgo un dzirdīgo cilvēku saziņas procesā   
2.  Pētījums par nedzirdīgo cilvēku socializēšanos mūsdienu sabiedrībā   
2.1.  Intervija ar nedzirdīgu jaunieti   
2.2.  Salus publisko iestāžu darbiniekus aptaujāt par saskarsmi ar nedzirdīgajiem cilvēkiem   
  Secinājumi   
  Izmantotie uzziņas avoti   
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
Analizējot pieejamo informāciju par zīmju valodu, surdotulku nozīmi, nedzirdīgo cilvēku izglītības iespējas, kā arī aptaujā un intervijā iegūto informāciju, secinu:
1. Nedzirdīgie ir cilvēki, kas, piedzimstot vai pārslimojot smagas slimības, ir zaudējuši spēju dzirdēt un runāt.
2. Nedzirdīgie cilvēki saziņas procesā izmanto zīmju valodu, kuru viņi prot pilnībā, taču dzirdīgie cilvēki ir apguvuši tikai, ja ir saskarsme ar nedzirdīgajiem cilvēkiem vai arī to īpaši vēlas.
3. Zīmju valodas vēsture nav skaidri izpētīta, mūsdienās zīmju valodu var apgūt internetā, kur ir gan zīmējumi, gan video materiāli, kā arī īpašos kursos.
4. Surdotulks ir cilvēks, kas ir īpaši apmācīto tulks, kurš zīmju valodā palīdz nedzirdīgajiem cilvēkiem sazināties ar dzirdīgajiem.
5. Surdotulka pakalpojumus ir grūti pieejami, jo Latvijā surdotulki ir ļoti maz un to skaits ir nepietiekošs.
6. Latvijā nedzirdīgie cilvēki tikai dažās skolās var iegūt pamatskolas un vidējo izglītību.
7. Nedzirdīgiem cilvēkiem ir iespēja iegūt profesionālu izglītību, bet profesiju klāsts ir ierobežots, jo tas saistīts ar nedzirdīgo cilvēku iespēju pilnvērtīgi komunicēt.
8. Nedzirdīgie cilvēki ir sabiedriski, aktīvi, bet vairāk iekļaujas sev līdzīgo sabiedrībā.
9. Nedzirdīgi cilvēki ir atraduši citus, alternatīvus veidus, kā ikdienas situācijās komunicēt ar dzirdīgajiem cilvēkiem.
10. Pētījumu izvirzītā hipotēze, nedzirdīgajiem cilvēkiem ir mazāk iespējas socializēties sabiedrībā, ir apstiprinājusies.

Autora komentārsAtvērt
Atlants